Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Educaţie și Cultură Educaţie Educație pentru mediu în programa şcolară

Educație pentru mediu în programa şcolară

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 13 Ian, 2022

Programele școlare la biologie, geografie sau ştiinţe vor conține, începând de anul școlar viitor, noţiuni de schimbări climatice şi mediu, se arată în Raportul „Educaţia privind schimbările climatice şi mediul în şcoli sustenabile“, lansat în dezbatere publică, acum două zile, la Palatul Cotroceni. Printre propunerile incluse în raport se mai numără introducerea în calendarul şcolar a unei „Săptămâni verzi” şi extinderea disciplinelor şi cursurilor opţionale în domeniu.

„În afară de asta, considerăm că este foarte important să sprijinim dezvoltarea de şcoli sustenabile şi să îmbunătăţim mediul de învăţare inclusiv prin dotarea aferentă studiului ştiinţelor aplicate şi a noilor tehnologii”, a explicat consilierul de stat în cadrul Administraţiei Prezidenţiale, Alexandra Mihaela Bocşa, citată de Agerpres. De asemenea, se are în vedere formarea și motivarea cadrelor didactice astfel încât să se implice activ în acest tip de educație.

„Considerăm că este foarte important să sprijinim şi profesorii în acest proces. Aşadar, trebuie să dedicăm resurse formării iniţiale şi continue a cadrelor didactice pentru a se putea angaja în educaţie formală şi nonformală privind mediul şi schimbările climatice şi să motivăm şi să recompensăm personalul didactic şi administrativ din şcoli implicat în acest tip de educaţie”, a adăugat consilierul de stat.

Acelaşi raport prevede dotarea școlilor cu instrumente precum platforme web, care să faciliteze participarea elevilor la acţiuni dedicate protecţiei mediului, manuale şi auxiliare digitale şi în format clasic, kituri gratuite de măsurare a poluanţilor din atmosferă, aplicaţii gratuite pentru şcoli pentru a măsura şi analiza factorii poluanţi. (C. Z.)