Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Program naţional pentru „Internet mai sigur pentru copii“

Program naţional pentru „Internet mai sigur pentru copii“

Data: 12 Feb 2009

▲ „Internet mai sigur pentru copii“ este sloganul sub care a fost lansat la Bucureşti programul naţional „Sigur.Info“, menit să marcheze în România Ziua Siguranţei pe internet, un eveniment anual în cadrul căruia sunt organizate, în peste 60 de ţări din întreaga lume, manifestări referitoare la conştientizarea privind navigarea pe internet în siguranţă ▲

Utilizarea excesivă a calculatorului, exploatarea fizică şi psihică a copiilor prin intermediul internetului, expunerea copiilor la materiale ilegale şi dăunătoare sunt câteva dintre problemele asupra cărora programul naţional „Sigur.Info“, organizat de Salvaţi Copiii, în parteneriat cu Positive Media şi Centrul FOCUS - Centrul român pentru copii dispăruţi şi exploataţi sexual, încearcă să atragă atenţia.

„E un proiect foarte important, care depinde de implicarea reală a tuturor. Internetul oferă o bibliotecă de documente, filme, materiale cu un potenţial educaţional nemaiîntâlnit până acum. Sigur că aceste avantaje trebuie evidenţiate, dar există şi nişte riscuri care afectează în mod profund dezvoltarea fizică, psihică şi educaţională a copiilor“, a declarat Gabriela Alexandrescu, preşedinte executiv al organizaţiei Salvaţi Copiii România, conform Agerpres.

În 2008, erau înregistraţi în România 12 milioane de utilizatori de internet, dintre care 5 milioane au o conexiune proprie permanentă la internet. Astfel, România se plasează pe locul 10 în Europa. Gradul de cunoaştere a riscurilor rămâne însă scăzut, iar dezbaterile cu copiii, părinţii şi cadrele didactice au fost foarte limitate.

„Când am văzut că a ajuns această cutie (n.r. - calculatorul) în casele oamenilor, ne-am bucurat, însă, n-am ştiut ce Cutie a Pandorei am desfăcut. Înainte de anii â90, singura grijă a părinţilor era să le lase copiilor cheia de gât, acum s-a rezolvat acest lucru, pentru că îi lasă în faţa calculatorului“, a declarat Marius Fecioru, secretar de stat în Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale.

„A-i lăsa pe copii în faţa calculatorului şi televizorului a început să devină o practică“

„Internetul este un instrument de cunoaştere formidabil şi asta schimbă lumea, schimbă şcoala, pe de altă parte el poate duce la pericole. Eu cred că cel mai important lucru pentru a înlătura aceste pericole este să prevenim şi să informăm. A-i lăsa pe copii în faţa calculatorului şi televizorului a început să devină o practică“, a precizat Liliana Preoteasa, director general în Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării. Ea a amintit şi de programul iniţiat în anii 2001-2002, al cărui scop era introducerea calculatoarelor în şcoli, dotarea modernă a instituţiilor de învăţământ, pentru o predare modernă şi interesantă. Liliana Preoteasa este de părere că trebuie să li se atragă atenţia cadrelor didactice cu privire la dificultăţile în combaterea utilizării inadecvate a calculatorului. Potrivit unui studiu on-line realizat în 2007 de Asociaţia pentru Tehnologie şi Internet, copiii încep să folosească internetul la 8-10 ani şi vârsta este în scădere. Acelaşi studiu sesizează faptul că 30% din părinţi stabilesc restricţii pentru copiii lor în accesarea internetului, 35% nu stabilesc nici un fel de restricţii, iar 35% nu cunosc metode de restricţionare a accesului copiilor la internet. Relevant este faptul că 85% din copii se angajează în conversaţii on-line cu necunoscuţi.