Duminica dinaintea Nașterii Domnului (a Sfinților Părinți după trup ai Domnului) Matei 1, 1-25 Cartea neamului lui Iisus Hristos, fiul lui David, fiul lui Avraam. Avraam a născut pe Isaac; Isaac a născut pe
Revista presei
Din Arad Online aflăm că Arhiepiscopia Aradului organizează o licitație pentru achiziţia lucrărilor de pictură la biserica filialei Slatina de Mureş din Parohia Baia, Protopopiatul Lipova, fiind vorba de „pictură în tehnica al secco pentru o suprafață de aproximativ 314 mp”. Biserica a fost construită în 1886, iar în urmă cu câţiva ani, prin strădania fostului paroh Raul Adrian Moț, cu sprijinul Consiliului judeţean, al Primăriei Bârzava, al enoriaşilor şi al altor oameni inimoşi, au avut loc ample lucrări de reparaţie, a fost achiziţionat un nou iconostas sculptat, a fost înlocuit tot mobilierul din biserică şi a fost refăcută Masa Sfântului Altar. Din 2019, Parohia Baia este păstorită de părintele Ioan-Mihai Bachiș. În satul Baia sunt 36 de familii, însemnând 110 credincioşi, iar în Slatina de Mureş vieţuiesc 32 de familii, tot cu 110 credincioşi.
Monitorul de Suceava relatează că elevi ai Școlii Gimnaziale Preutești, sub coordonarea profesoarei de franceză Nadejda Lungu, au montat și prezentat, la Biserica „Adormirii Maicii Domnului” din satul Leucușești, în cadrul proiectului educațional de parteneriat Școală-Biserică-Familie, piesa de teatru „Învierea Domnului”. Enoriașii prezenți au rămas plăcut surprinși de talentul de care au dat dovadă elevii. „Scopul nostru a fost să transmitem și să împărtășim bucuria Învierii, dar și să ne aducem aminte de jertfa lui Hristos. (...) Pentru ca toți oamenii să se mântuiască, Hristos a înviat! (...) Vrem să-i încurajăm pe copii să se implice și mai mult în activitățile care cultivă valori sănătoase de viață”, a spus Nadejda Lungu.
Dilema veche publică un editorial despre Ortodoxia bizantină, semnat de Petre Guran, în care se arată că „vocabularul occidental privitor la realitățile religioase ale Europei de Est și de Sud-Est ne-a obișnuit să atașeze termenului Ortodoxie un atribut etnic (...). Nevoia acestui atribut se resimte din cauza faptului că Ortodoxia este o structură de gândire religioasă universală (...). Din această perspectivă, Ortodoxia este echivalentul unui fenomen de sistematizare a credinței, numit și de formare a canonului, care duce până într-un punct în care setul de reguli și practici este absolutizat și devine marcă identitară a unei comunități de credință (...). În schimb, în vocabularul est-europenilor s-a încetățenit noțiunea de Biserică Ortodoxă, care a fost apoi împrumutată și bizantinologiei”.