Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
„Sperăm să intrăm în noul an şcolar cu o curriculă nouă“
Reforma Educaţiei este în plină desfăşurare, a spus joi seară ministrul Educaţiei Ecaterina Andronescu, după discuţiile cu reprezentanţii sindicatelor, pe baza pachetului de legi ale sistemului: „Lucrăm acerb pe toate planurile. Sperăm să intrăm în noul an şcolar cu o curriculă nouă. Dezbatem problema descentralizării în sistemul preuniversitar“.
Ministrul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, Ecaterina Andronescu, a anunţat joi, după discuţiile avute cu reprezentanţii sindicatelor din învăţământ, că va propune Parlamentului obligativitatea şi generalizarea învăţământului liceal. „Cred că este un obiectiv către care România anului 2009 trebuie să tindă. De altfel, există şi în documentele europene o asemenea prevedere de extindere a gradului de cuprindere în învăţământul liceal. Şi dacă, evident, se va accepta de către Parlament o asemenea propunere, considerăm că este un pas înainte spre formarea profesională în societatea românească“, a spus Ecaterina Andronescu. Ea a precizat că discuţiile s-au referit la formarea ciclurilor de învăţământ şi, în principiu, s-a convenit asupra obligativităţii grupei pregătitoare. „De altfel, avem o cuprindere de peste 95%, deci nu va fi un moment dificil pentru cuprinderea integrală a copiilor în anul premergător ciclului primar, apoi pe durata ciclurilor patru ani să rămână - ciclu primar de patru ani, ciclul gimnazial de patru ani şi ciclul liceal de patru ani“, a explicat ministrul Educaţiei. Ecaterina Andronescu a declarat că ministerul, împreună cu partenerii sociali, îşi propune să finalizeze, pe 14 august, pachetul de legi ale educaţiei, care va intra, apoi, în dezbatere publică şi apoi în Parlament. „Am propus să strângem tot ce înseamnă documente normative despre educaţie într-un Cod al educaţiei, în care vom cuprinde punctele de vedere cele mai interesante care duc la modernizarea sistemului. Mi se pare că este normal să facem o lege pentru educaţie care să permită modernizarea sistemului şi, în acelaşi timp, gestionarea sistemului normal. Dacă reuşim să ducem proiectul în Parlament, la începutul sesiunii parlamentare, este cât se poate de potrivit. Dezbaterea parlamentară poate să aducă îmbunătăţiri pentru pachetul respectiv. Legile educaţiei nu le facem pentru doi-trei ani, ele trebuie să dea stabilitate sistemului cel puţin pe 10-12-15 ani, de aceea trebuie să întrunească opinii mai multe“, a afirmat Ecaterina Andronescu, conform Agerpres. Ea a precizat că în cadrul întâlnirii de joi au fost definite mai multe principii: principiul echităţii şi egalităţii de şanse, al relevanţei, al calităţii şi al eficienţei, subsidiarităţii, răspunderii autonomiei universitare, eficienţei manageriale şi financiare, principiul transparenţei, respectării drepturilor şi libertăţilor elevilor şi studenţilor. Totodată, s-au mai definit principiul independenţei, ideologiei, al religiei şi doctrinei politice, al fundamentării deciziilor pe dialogul social, precum şi al partajării responsabilităţilor cu toţi actorii actului educaţional. Ministrul Ecaterina Andronescu a admis, în urmă cu câteva zile, că se simte nevoia unei modernizări a legislaţiei în domeniu, care datează din 1995-1997, dar a pledat pentru o dezbatere publică asupra acestor legi, invocând existenţa mai multor actori care doresc să-şi exprime poziţia: sindicate, studenţi, cadre didactice.