Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Opinii Repere și idei Misiune pentru educaţie

Misiune pentru educaţie

Un articol de: Constantin Stoica - 16 Iulie 2011

Rezultatele slabe obţinute de mai bine de jumătate din elevii care au susţinut examenul de bacalaureat - 2011 a reprezentat o temă principală în dezbaterea publică din ultimele două săptămâni. Toţi cei implicaţi în dezbatere, reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei şi Cercetării, profesori, părinţi, elevi, comentatori şi analişti au încercat să identifice cauzele care au condus la rezultatele examenului de bacalaureat - 2011. Concluzia unanimă a fost că procesul educaţional din România trebuie rapid îmbunătăţit pentru ca situaţia de anul acesta să nu se mai repete. Unii dintre cei implicaţi în dezbatere au propus chiar soluţii care, probabil, au fost reţinute de către factorii responsabili în domeniu.

Dincolo de dificultăţile materiale şi imperfecţiunile sistemului de învăţământ invocate, la nivel public se constată multă îngrijorare faţă de calitatea educaţiei din majoritatea şcolilor, îngrijorare pe care am constatat-o şi la mulţi dintre membrii comunităţii parohiale în care slujesc. Sunt sigur că, din toamnă, cei direct implicaţi - elevi, profesori şi părinţi - se vor mobiliza pentru ca procesul de învăţământ şi, implicit, rezultatele şcolare să fie superioare celor de anul acesta. În acest context, rezultatele examenului de bacalaureat - 2011 ne îndeamnă pe toţi la reflecţie asupra a ceea ce înseamnă un proces de învăţământ în care accentul să se pună nu pe cantitatea de informaţie predată, ci pe calitatea educaţiei tinerei generaţii. Îmi aduc aminte că, în urmă cu câţiva ani, un înalt oficial al landului Bavaria (Germania), responsabil de învăţământul public, sublinia atenţia pe care autorităţile bavareze o acordă educaţiei tinerei generaţii în spiritul valorilor şi menţiona în acest sens implicarea cultelor pe baza unui protocol de parteneriat educaţional cu autorităţile. Nu dorim să cultivăm inteligenţe reci, ci dorim să formăm tineri în spiritul valorilor autentice, pentru că ei reprezintă viitorul ţării şi al continentului nostru, sublinia oficialul german. De aceea, consider că una din priorităţile activităţii la nivel parohial trebuie să fie intensificarea misiunii pentru educaţie.

În parohiile în care programul educaţional-catehetic al Patriarhiei Române, "Hristos împărtăşit copiilor", se desfăşoară cu multă responsabilitate şi dăruire, la care se adaugă o foarte bună colaborare cu profesorul de religie şi există o bibliotecă parohială funcţională, se constată nu doar un număr mai mare de copii şi tineri care iubesc şi frecventează constant Biserica, ci şi că rezultatele acestora la învăţătură sunt mai bune. În plus, se mai constată un mai mare ataşament al familiilor acestora faţă de Biserică şi o receptivitate sporită în implicarea lor în activităţile pastorale, sociale, educaţionale, desfăşurate în parohie.

M ai mult, în fiecare parohie există copii dornici de învăţătură, care din cauza sărăciei abandonează şcoala sau nu beneficiază de sprijin material suficient din partea părinţilor pentru a face performanţă. Acestei categorii de copii îi este destinat programul educaţional al Patriarhiei Române "Alege şcoala!", derulat cu fonduri europene la nivel naţional cu scopul prevenirii abandonului şcolar şi oferirii unei şanse la educaţie pentru aproape 30.000 de elevi. De aceea, sprijinul acordat acestor copii pentru a continua studiile şi mobilizarea comunităţii în susţinerea lor înnobilează şi sporeşte calitatea slujirii preotului în parohie. Îndrumarea pe calea mântuirii a comunităţii de credincioşi încredinţate spre păstorire nu exclude acordarea atenţiei cuvenite problemelor de zi cu zi cu care se confruntă membrii acesteia.