Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
800 de reclamaţii împotriva băncilor, la OPC
Peste 800 de români au reclamat anul acesta serviciile bancare la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului. Cele mai multe reclamaţii se referă la majorarea dobânzilor şi a comisioanelor fără să fie anunţat clientul, apariţia de noi comisioane, promoţii înşelătoare sau informarea incompletă a consumatorilor. Potrivit unei ordonaţe de urgenţă care a intrat în vigoare la începutul anului, băncile sunt obligate, printre altele, să ofere informaţii detaliate despre dobânzile şi comisioanele percepute la creditare. Anul trecut, ANPC a dat în judecată băncile pentru nerespectarea contractelor. Astfel, au ajuns în instanţă 21 de cazuri. Inspectorii ANPC îi sfătuiesc pe români să citească atent contractul înainte să-l semneze şi să verifice frecvent la bancă modificările de costuri.