Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială ANPC: Monitorizați prețurile produselor înainte de Black Friday

ANPC: Monitorizați prețurile produselor înainte de Black Friday

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 30 Octombrie 2024

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Sebastian Hotca, a recomandat consumatorilor să se informeze pentru a se asigura că beneficiază, cu adevărat, de oferte, în special în perioada reducerilor de Black Friday, programate anul acesta, în cazul majorității magazinelor, la 8 noiembrie. „Recomandăm consumatorilor verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, practică ce a dus la îmbunătăţirea constantă a modalităţilor de prezentare a preţurilor şi reducerilor de către magazinele electronice”, scrie Sebastian Hotca într-o postare pe Facebook.

ANPC, prin intermediul Centrului European al Consumatorilor România, a realizat și un ghid pentru consumatorii interesați să achiziţioneze produse în perioada promoțiilor. Potrivit ghidului, indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, preţul trebuie întotdeauna afişat clar, lizibil, în lei şi cu toate taxele incluse (TVA şi alte taxe suplimentare, dacă este cazul). 

De asemenea, orice reducere de preţ trebuie anunțată: fie prin menţionarea noului preţ lângă cel anterior, barat; fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare; fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou alături de preţul anterior, barat. Totodată, preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă, adică a celui mai scăzut preţ practicat în acelaşi magazin în ultimele 30 de zile, înainte de data începerii promoției. 

Pentru a verifica dacă reducerea e reală, ghidul recomandă accesarea site-urilor de comparare care arată evoluţia în timp a preţurilor produselor. (C. Z.)
 

Citeşte mai multe despre:   ANPC