Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Autostrada între Moldova şi Transilvania ar putea fi gata în 2013

Autostrada între Moldova şi Transilvania ar putea fi gata în 2013

Data: 27 Septembrie 2007

▲ Potrivit studiului de prefezabilitate comandat de Compania Naţională de Drumuri şi Poduri, autostrada ce va asigura legătură rapidă între Moldova şi Transilvania va fi împărţită pe trei tronsoane ▲ Primul tronson, în lungime de 105 km, va face legătura rutieră între localităţile Târgu Mureş şi Ditrău, judeţul Harghita ▲ Al doilea tronson (100 km), cu punct de plecare din Ditrău, va tranzita localităţile Tulgheş, Poiana Largului şi Târgu Neamţ ▲ Cel de-al treilea tronson (110 km) va continua legătura rutieră spre frontiera de est, prin comuna Moţca (judeţul Iaşi), oraşul Târgu Frumos, nordul municipiului Iaşi şi Ungheni, Republica Moldova ▲

Directorul Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi, Mihai Grecu, a declarat, ieri, la Iaşi, că intenţia autorităţii centrale este ca exproprierile pe traseul viitoarei autostrăzi Est-Vest să fie făcute de constructorii care vor câştiga licitaţiile pentru realizarea şoselei rapide. „S-ar simplifica astfel procedura de expropriere şi nu ar mai fi implicate aşa de multe instituţii ale statului ca în prezent. În plus, constructorul va putea corela lucrările cu exproprierile“, a declarat Mihai Grecu. Directorul Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi a anunţat că firma Iptana SA a finalizat studiul de prefezabilitate a proiectului autostrăzii, stabilind traseul şi costurile acestui proiect.

Autostrada costă 4,4 miliarde de euro

Potrivit studiului de prefezabilitate întocmit, viitoarea legătură rapidă între Moldova şi Transilvania va fi împărţită pe trei tronsoane. Primul tronson, în lungime de 105 km, va face legătura rutieră între localităţile Târgu Mureş şi Ditrău, judeţul Harghita. Al doilea tronson (100 km), cu punct de plecare din Ditrău, va tranzita localităţile Tulgheş, Poiana Largului şi Târgu Neamţ. Cel

de-al treilea tronson (110 km) va continua legătura rutieră spre frontiera de est, prin comuna Moţca (judeţul Iaşi), oraşul Târgu Frumos, nordul municipiului Iaşi şi Ungheni. „Costurile optime pentru realizarea unui kilometru de autostradă sunt estimate la 13,9 milioane de euro. Costurile totale se ridică la circa 4,4 miliarde euro, iar lungimea autostrăzii va fi de 315 km“, a precizat directorul Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi. Mihai Grecu a adăugat că intenţia autorităţii pe care o conduce este de a demara licitaţiile pentru construcţia autostrăzii în baza studiului de prefezabilitate şi a unui studiu geotehnic ce va fi realizat, pe fiecare dintre cele trei tronsoane, până la sfârşitul acestui an. Pratic, Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi este dispusă să „sară“ peste etapa întocmirii studiului de fezabilitate, pentru a grăbi construcţia acestei autostrăzi. Pentru a face însă acest lucru, Mihai Grecu a precizat că este necesară o modificare a legislaţiei în vigoare. „Dacă vom reuşi astfel să demarăm licitaţiile, construcţia autostrăzii ar putea începe în prima parte a anului 2009. Până acum, am avut trei experimente eşuate, referitor la construcţia unei autostrăzi prin concesionare. Trebuie să convingem marile consorţii internaţionale că soluţia propusă de noi este posibilă“, a precizat Mihai Grecu.

În 2015, traficul pe autostrada E-V va fi de aproximativ 20 de mii de maşini pe zi

Directorul Iptana SA, Cornel Marţincu, a precizat că la întocmirea studiului de prefezabilitate s-a pus accent pe stabilirea unui traseu care să treacă prin zone populate, astfel încât eventualii investitori să fie interesaţi de proiect. „Studiul de prefezabilitate întocmit arată că, în 2015, traficul va fi de aproximativ 20 de mii de maşini pe zi. Investiţia va ajuta la dezvoltarea zonelor pe care autostrada le va tranzita, deoarece investitorii vor face achiziţii de terenuri în aceste zone şi vor demara diferite afaceri pe această legătură rapidă între vestul şi estul ţării“, a spus Cornel Marţincu. Directorul Iptana SA a precizat că, pentru realizarea autostrăzii, se vor construi 8 kilometri de tunele şi 20 km de poduri. Potrivit directorului Companiei Naţionale de Drumuri şi Poduri, în condiţiile în care se va lucra în paralel, termenul de finalizare a şoselei rapide este anul 2013, cele trei tronsoane urmând a fi concesionate către constructori privaţi diferiţi.