Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Cele mai valoroase branduri din lume
Valoarea unui brand este o măsură a importanței și influenței pe care o are în piață. Este o combinație a unei serii de factori, cum ar fi cunoașterea și recunoașterea mărcii de către cumpărători, încrederea și fidelitatea consumatorilor, reputația și diferențierea față de concurență. Potrivit topului celor mai valoroase 100 de branduri la nivel global în 2023, realizat anual de Kantar, Apple este, pentru al doilea an consecutiv, cel mai valoros brand, cu o evaluare a mărcii de 880 de miliarde de dolari.
Google şi Microsoft completează topul primelor trei, brandurile de tehnologie fiind, din nou, cel mai bine reprezentate în top, deţinând şi cea mai mare pondere din valoarea tuturor celor 100 de mărci din clasament, care ajunge la un total de 6,9 trilioane de dolari. Următoarele în clasament sunt Amazon, McDonald’s, Visa, Tencent, Louis Vuitton, Mastercard şi Coca-Cola. „Deşi piaţa a fost volatilă şi a fost puternic afectată de situaţia macroeconomică globală, perspectiva consumatorilor asupra mărcilor s-a dovedit mult mai stabilă”, a declarat Martin Guerrieria, coordonatorul Kantar BrandZ.
Clasamentele anuale de evaluare a valorii mărcilor globale şi locale realizate de Kantar combină date financiare riguros analizate, cu studii ample de brand equity care măsoară evaluarea consumatorilor.