Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Mai puține jucării în sacul lui Moș Crăciun
Moş Crăciun ar putea să nu aibă prea multe jucării de dăruit în acest an deoarece consumatorii din Europa și SUA, confruntați cu inflația ridicată și creșterea economică slabă din țările lor, dau prioritate alimentelor şi produselor de uz casnic, de strictă necesitate, estimează producătorii de jucării şi experţii din industrie consultaţi de Reuters. Sezonul sărbătorilor, care începe la sfârșitul lui noiembrie cu Black Friday şi se încheie în ajunul Crăciunului, ar urma să fie unul dur pentru magazinele care vând articole care nu sunt indispensabile, mai avertizează companiile.
Jucării precum păpuşile Barbie, figurinele Transformers şi maşinuţele Hot Wheels sunt în continuare pe primele locuri pe lista dorinţelor copiilor, spune Loo Wee Teck, manager la Euromonitor International. Însă mulţi părinţi nu şi le vor permite în acest an. Cea mai bine vândută păpuşă Barbie de pe Amazon, modelul „Barbie Pop Reveal”, costă 20 de lire sterline, în timp ce setul Hot Wheels Scorpion, care era 35 de lire sterline în 2020, se vinde acum cu 60.
Producătorii de jucării Hasbro şi Mattel au avertizat deja că vânzările vor fi în scădere. Însă rezultatele finale ar putea fi chiar mai slabe decât se estimează, au declarat directorii de la patru companii de profil. Isaac Larian, director general la MGA Entertainment, producătorul păpuşilor Bratz, se aşteaptă ca vânzările de sărbători ale companiei să fie cu 10-12% mai mici decât anul trecut.
„Piaţa pentru jucării a fost în scădere pe întreg parcursul anului”, susţine Florian Sieber, CEO al producătorului de jucării Simba. Potrivit acestuia, cererea din partea consumatorilor europeni este mai mică decât cea de anul trecut, care a fost deja sub cea din 2021. (C. Z.)