Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Nevoie urgentă de investiții în sectorul feroviar

Nevoie urgentă de investiții în sectorul feroviar

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 10 Octombrie 2019

Transportul feroviar este sectorul cel mai puţin reformat, codașul economiei românești, cel mai puţin schimbat de la comunism încoace, iar „singura parte bună pe care o văd este că suntem forţaţi să facem nişte schimbări, nu cred că lucrurile pot să rămână aşa”, le-a spus feroviarilor preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.

Prezent la Zilele Feroviare, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a atras atenţia asupra faptului că, dacă nu se va investi în infrastructura feroviară, dacă nu se va creşte viteza de circulaţie a trenurilor, calea ferată românească nu va putea atrage nici transport de marfă şi nici de călători.

„Nu cred că lucrurile pot să rămână aşa, în primul rând datorită schimbărilor de reguli care ne vin dinspre Uniunea Europeană. Cele mai importante sunt cele financiare, sunt investiţii care se fac în infrastructură şi dacă nu creştem viteza de circulaţie a trenurilor, evident că nu vom putea atrage nici marfă şi nici călători pe calea ferată. Cerere există, operatorii mari economici se plâng de faptul că nu pot folosi calea ferată”, a subliniat şeful autorităţii de concurenţă.

Chiriţoiu a mai spus că va trebui să se facă diferenţa între traseele profitabile şi cele neprofitabile din punct de vedere al acordării de subvenţie.

„Trebuie cu toţii să ne pregătim pentru momentul când va trebui să deschidem spre concurenţă şi acest sector, deci când vom ajunge să facem diferenţa între traseele profitabile, care poate nu necesită subvenţie sau o subvenţie mai mică, şi traseele care sunt necesare social şi vor fi subvenţionate doar de la buget”, a subliniat Chiriţoiu, citat de Agerpres.

Pe de altă parte, potrivit directorului general al CFR SA, Constantin Axinia, compania trece printr-un proces de dezvoltare şi de analizare a noilor oportunităţi de dezvoltare a căii ferate.

„În prezent, avem aproape 250% proiecte de investiţii puse în derulare. Este prima dată când am început un proiect pentru ridicarea vitezei în unele regiuni ale ţării şi am început proiectele pentru linie de viteză, de reabilitare a căii ferate pe Moldova şi s-a dat temă de a se proiecta viteza de circulaţie la 200 km/oră”, a declarat Axinia, la acelaşi eveniment.

În plus, CFR promite că, până la începutul anului viitor, vor fi ridicate cele 210-215 restricţii de viteză care sunt încă în vigoare.

„Din 490 de restricţii de viteză câte am avut la începutul anului, au rămas 210 restricţii, care vor fi eliminate până la începutul anului viitor”, a spus directorul general al CFR SA.

Mai exact, începând din noiembrie, nu vor mai exista restricţii de viteză între Bucureşti şi Suceava şi nu vor mai exista restricţii de viteză pe regionala Cluj.