Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Obiceiuri alimentare mai sănătoase în ultimul an
Gătitul a fost hobby şi motiv de socializare în perioada restricțiilor, iar românii au încercat noi reţete şi a crescut consumul de alimente sănătoase, potrivit unui studiu care analizează impactul pandemiei asupra obiceiurilor privind alimentația. Tinerii cu vârsta cuprinsă între 25 şi 34 ani şi-au schimbat cel mai mult comportamentul alimentar.
În perioada pandemică, românii au fost atenţi la preţul alimentelor cumpărate (85%), orientându-se către alimente neperisabile sau cu un termen de expirare mai generos (84%), și au gătit mai mult. „Au încercat noi reţete (88%) şi tipuri de mâncare (86%), au pregătit deserturi de casă (82%), iar pentru 84% dintre ei, mâncarea a devenit o componentă importantă în viaţa lor socială. Totodată, a crescut consumul de alimente sănătoase: 38% dintre respondenţi au consumat mai multe fructe şi legume proaspete, iar 29% au băut mai mult ceai comparativ cu alţi ani”, arată studiul „Impactul pandemiei de COVID-19 asupra consumului de alimente”, preluat de Agerpres.
Conform cercetării, aproape 90% dintre respondenți au evitat produsele cu aditivi, 86% au folosit ingrediente naturale sau organice în prepararea mâncării, iar 82% au evitat băuturile carbogazoase.
„Perioada pandemică a accentuat nevoia românilor din mediul urban de a avea un stil de viaţă mai sănătos pentru a contrabalansa sedentarismul şi a crescut gradul de apreciere a meselor în familie. Legumele şi fructele au fost la mare căutare în dieta românilor în această perioadă, în detrimentul produselor cu aditivi şi conservanţi artificiali.
Totodată, contextul pandemic a creat mediul perfect ca oamenii să gătească mai mult în casă, acordând o mai mare atenţie produselor folosite în prepararea mâncării, ingredientelor naturale sau chiar organice”, a explicat Andreea Zanfir, reprezentant al agenției Starcom România, care a realizat studiul.
Pandemia i-a determinat pe români să cumpere mai mult ca în alţi ani alimente ambalate, din motive de igienă (93%), dar aceştia au continuat să cumpere şi alimente neambalate, în principal din motive de protejare a mediului (82%).
Magazinele fizice rămân principalele mijloace ale românilor din mediul urban de a-şi face cumpărăturile săptămânale. Ocazional, de cel mult 2-3 ori pe lună, aceştia apelează şi la cumpărăturile online de alimente.
Pentru 7 din 10 respondenți, fructele şi legumele proaspete au devenit indispensabile în perioada pandemică. Similar, cafeaua (62%), produsele lactate (58%) şi carnea de pasăre (55%) reprezintă acum elemente de bază în dieta românilor.
Studiul a fost realizat prin interviuri online, pe un eşantion de 806 persoane, cu vârsta peste 18 ani, din mediul urban, în perioada 28 aprilie - 10 mai 2021. (C. Z.)