Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Practici incorecte de Black Friday pe un mare site de cumpărături

Practici incorecte de Black Friday pe un mare site de cumpărături

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 11 Noiembrie 2021

Comisarii de la Protecţia Consumatorilor, care verifică în aceste zile modul în care se derulează promoțiile de Black Friday, au propus suspendarea temporară a activităţii site-ului altex.ro și amendarea Altex România pentru practici comerciale incorecte.

„Ca urmare a neregulilor constatate, operatorul economic a fost sancţionat cu amendă contravenţională în cuantum de 50.000 lei şi a fost propusă, ca măsură complementară, suspendarea activităţii până la încetarea practicii comerciale incorecte”, a precizat Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului, într-un comunicat preluat de Agerpres.

Echipele de control ANPC au depistat, pe 9 noiembrie 2021, pe www.altex.ro, peste 1.000 de produse cu abateri de preţ. Mai exact, operatorul economic promova produse ca fiind la reducere de preţ, fără a fi aplicată din preţul de referinţă (cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în ultimele 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus). 

„Reprezentanţii Altex au afirmat, cu ocazia discuţiilor pe această temă, că ei nu pot fi corecţi într-o piaţă în care nimeni nu e”, subliniază comunicatul.
Peste 50% dintre români intenţionează să cumpere de Black Friday cel puţin un produs, intenţia de cumpărare fiind mai ridicată la cei de 18-34 de ani, potrivit unui studiu Kantar.

În ceea ce priveşte bugetul alocat pentru această perioadă promoțională, peste o treime dintre respondenţi au planificat până în 1.000 de lei, 40,7% - între 1.000 şi 3.000 de lei, iar 15,8% dintre respondenţi vor cheltui peste 3.000 de lei.

Produsele cele mai căutate de Black Friday sunt electrocasnicele mici, hainele, televizoarele, telefoanele mobile, frigiderele. (C. Z.)