Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
România va trimite o nouă scrisoare CE privind taxa auto
România va transmite Comisiei Europene, în această săptămână, o nouă scrisoare de răspuns privind taxa auto, care va include şi două studii realizate de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor şi Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare. Reprezentanţii Direcţiei Taxe a Comisiei Europene au solicitat, la jumătatea lunii iulie, oficialilor români, în discuţiile de la Bruxelles privind taxa auto, noi date privind piaţa, bazate pe surse precum cataloagele de preţuri ale firmelor de asigurare, pentru a clarifica grila de depreciere a vehiculelor. În scrisoarea ce va fi transmisă la Bruxelles, oficialii români vor solicita experţilor Comisiei Europene să formuleze ultimele observaţii legate de taxa de primă înmatriculare, având în vedere că din studiile realizate de asigurători nu rezultă diferenţe semnificative faţă de ultima variantă a grilei prezentată de autorităţile române. Informaţiile despre piaţa autovehiculelor din România solicitate de reprezentanţii CE sunt necesare pentru evaluarea proiectului de modificare a legislaţiei privind taxa auto, respectiv a faptului că grila şi perioada de depreciere reflectă caracteristicile pieţei româneşti de autovehicule. Părţile au opinii divergente privind diferenţierea între maşinile noi şi cele second hand, în formula transmisă de autorităţile române la Bruxelles în luna mai, calcularea deprecierii începând de la trei luni, în timp ce reprezentanţii CE solicită introducerea unor trepte, astfel încât încă din prima lună să înceapă deprecierea maşinii. Observaţiile Comisiei Europene care nu au fost luate în considerare de partea română se referă la grila de depreciere, care, în opinia Executivului de la Bruxelles, ar trebui să fie fragmentată mai mult în primul an, şi perioada de depreciere a autovehiculelor, considerată de CE prea mare. O altă cerinţă a CE vizează definirea autoturismului nou, astfel: „Prin autovehicul nou se înţelege orice autovehicul, care nu a mai fost niciodată vândut anterior în-tr-un alt scop decât al revânzării sau livrării sale şi care astfel nu a mai fost niciodată înmatriculat în vederea admiterii circulaţiei sale pe drumurile publice“.