Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Şcolile europene sunt conectate între ele prin intermediul unui site

Şcolile europene sunt conectate între ele prin intermediul unui site

Data: 19 Feb 2009

▲ Tot mai mulţi profesori europeni au devenit adepţii comunicării online ▲ Pe site-ul educaţional www.eTwinning.net, elevii din ţări diferite pot organiza reuniuni, îşi pot depozita lucrările şi schimba resursele legate de proiectele comune, într-un mediu securizat ▲ În prezent, peste 5.300 de proiecte sunt înregistrate pe portalul disponibil în 23 de limbi ▲

Uniunea Europeană a lansat în anul 2005, în cadrul programului educaţional European Comenius, un proiect destinat să faciliteze colaborarea dintre şcoli, pe internet. Până în prezent, aproximativ 55.000 de profesori, directori de şcoli şi bibliotecari, din 29 de ţări, s-au înscris gratuit pe portalul eTwinning, iar cifrele cresc cu repeziciune. „Nu am fost nicicând martorii unei cooperări la scară atât de mare între şcolile europene“, scria de curând un profesor universitar în publicaţia „eTwinning - Aventuri pe tărâmul limbii şi culturii“, prezicând efectele multiple, pe termen lung, ale acestei colaborări.

Acest serviciu online permite şcolilor să creeze clase virtuale, dotate cu instrumente precum conferinţele audio sau video. Elevi din ţări diferite pot organiza reuniuni, îşi pot depozita lucrările şi schimba resursele legate de proiectele comune, într-un mediu securizat. În prezent, peste 5.300 de proiecte sunt înregistrate pe portalul disponibil în 23 de limbi. Seturile de instrumente disponibile pentru proiecte pot fi folosite, de exemplu, pentru a crea o întreprindere imaginară sau, în cazul copiilor mai mici, o poveste digitală.

Şi, cum se întâmplă adesea în spaţiul virtual, site-ul a prins viaţă pe măsură ce a fost descoperit de tot mai mulţi profesori. Din cei 55.000 de membri activi, două treimi nu sunt înregistraţi în cadrul unui proiect şcolar. Majoritatea se înscrie, de fapt, pentru a întâlni alţi profesori şi a împărtăşi idei. Profesorii postează pe site peste 5.000 de mesaje pe lună. Portalul este gestionat de European Schoolnet, un parteneriat între 31 de ministere ale Educaţiei din Europa. Încântaţi de succesul site-ului, administratorii săi au lansat anul trecut o nouă versiune a portalului, pentru a încuraja tendinţele existente. În prezent, conţine noi instrumente care sunt puse la dispoziţia proiectelor şi a iniţiativelor de colaborare, în general.

Anual, se organizează un concurs pentru a identifica cele mai bune proiecte. Printre finalistele de anul acesta se numără un proiect iniţiat de patru şcoli (din Regatul Unit, Franţa, Spania şi Italia) care explorează posibilitatea utilizării podcasturilor ca instrumente de învăţare.