Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Sănătate Beneficiile nebănuite ale migdalelor pentru organismul uman

Beneficiile nebănuite ale migdalelor pentru organismul uman

Un articol de: Monahia Ecaterina Vicleanu - 10 Iun, 2019

Migdalul și fructele sale sunt cunoscute din cele mai străvechi timpuri. Este menționat de 11 ori în Biblie, una dintre cele mai importante referiri fiind legată de toiagul lui Aaron, care a produs la un moment dat niște fructe: „A doua zi, când a intrat Moise în cortul mărturiei, iată că toiagul lui Aaron, care era pentru casa lui Levi, înverzise, făcuse muguri, înflorise și copsese migdale” (Numeri 17:8). În prezent, migdalele sunt cultivate în multe locuri din lume: SUA, Spania, Portugalia, Tunisia, Maroc, Turcia, Iran, Italia etc.

Migdalele au proprietăți benefice nebănuite asupra sănătății organismului uman. O porție de migdale asigură aceeași cantitate de nutrienți și antio­xidanți ca o porție de broccoli sau spanac. Sunt o sursă bogată de nutrienți: acizi grași esențiali, vitamina E, magneziu, proteine, cupru, potasiu, mangan, calciu, fosfor, fier, zinc, fibre, vitamine din grupa B, riboflavină și biotină. Conținutul crescut de vitamina E se constituie într-un bun aliat împotriva cancerului, blocând formarea compușilor cancerigeni. Fibrele din migdale au efect detoxifiant. Tot în com­poziția migdalelor se găsește amigdalina sau vitamina B17, care are un rol foarte important în lupta împotriva cancerului și previne cu succes apariția acestei boli, prin eliminarea celulelor canceroase.

Consumul de migdale este recomandat în anemii, insomnii, astm bronșic, atrofii musculare, hipertensiune arterială, boli de inimă etc. Fructul necopt este foarte eficient în eliminarea sărurilor metalelor grele din organism. Migdalele cresc nivelul de energie, scad riscul de atac cerebral și ajută la îmbunătățirea funcției cerebrale, protejează împotriva atacului de cord, ajută la slăbit, ajută la curățarea sistemului digestiv, previn apariția cancerului de colon, ajută la menținerea sănătății oaselor și a dinților, au un efect constant în reducerea colesterolului rău din organism.

Migdalele se consumă ca atare, crude sau prăjite, adăugate în diverse preparate culinare, deserturi, băuturi, salate etc. Migdalele se mai consumă și sub formă de făină, lapte, ulei. 

Prăjitură cu lămâie și migdale

Ingrediente: 200 g făină de migdale, 200 g unt, 150 g zahăr, 50 g fulgi de migdale, 50 g nucă de cocos, 4 ouă, sucul și coaja rasă de la două lămâi, 1 pliculeț praf de copt, 1 linguriță extract de migdale.

Mod de preparare: se încinge cuptorul la 200 grade Celsius, apoi într-un bol încăpător se mixează zahărul cu untul, ouăle, făina, praful de copt, sucul și coaja de lămâie, fulgii de migdale, nuca de cocos și esența de migdale. Se toarnă compoziția într-o tavă rotundă și se coace la 200 grade Celsius, timp de 20 de minute.

Salată de fasole galbenă păstăi cu rubarbă, migdale și rucola

Ingrediente: 250 g fasole păstăi, 1 tijă rubarbă feliată subțire, 50 g migdale decojite, 150 g rucola, sucul de la o portocală, 3-4 linguri de ulei de măsline, sare de mare după gust, 20 de biluțe de mozzarella.

Mod de preparare: se pune fasolea la fiert în apă cu sare, apoi se scurge; se prăjesc migdalele într-o tigaie fără grăsime până când se rumenesc ușor. Pentru dressing, se amestecă sucul de portocale cu uleiul de măs­line și sare de mare, apoi într-un vas se amestecă fasolea cu feliile de rubarbă, migdalele prăjite, rucola și dressing; se presară biluțele de mozzarella și se amestecă ușor, după care se poate servi.