Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Biblia - verset cu verset: Despre un asin sălbatic

Biblia - verset cu verset: Despre un asin sălbatic

Un articol de: Lucian Apopei - 13 Noiembrie 2009

Facerea 16, 12: „Acela va fi ca un asin sălbatic între oameni; mâinile lui vor fi asupra tuturor şi mâinile tuturor asupra lui, dar el va sta dârz în faţa tuturor fraţilor lui“.

Fragmentul biblic de mai sus ne prezintă o caracterizare figurată a fiului pe care-l va naşte slujnica Agar. Expresia „va fi ca un asin sălbatic între oameni“ mai este întâlnită, în alte traduceri, sub forma „va fi o sălbăticiune de om“ sau „va fi om care va lucra pământul“. Într-o notă a Bibliei sau Sfintei Scripturi, Ediţie jubiliară a Sfântului Sinod, versiune diortosită după Septuaginta, expresia este explicată prin prisma urmaşilor lui Ismael, fiul încă nenăscut al slujnicei Agar: „Ismaeliţii, identificaţi cu arabii, locuitori ai deşertului, vor fi asemenea asinilor sălbatici: rătăcitori şi izolaţi“. Vorbirea figurată care face referire la un măgar sălbatic, un animal de neîmblânzit, care rătăceşte în voie prin deşert, descrie dragostea de libertate a beduinului, când călăreşte, petrecând timpul în frumuseţea variată a naturii şi dispreţuind viaţa de oraş. În cartea lui Iov găsim parţial şi descrierea asinului sălbatic cu care este comparat Ismael: „Cine a lăsat slobod asinul sălbatic şi l-a dezlegat de la iesle? I-am dat pustiul ca să-l locuiască şi pământul sărat i l-am hărăzit ocol; El îşi bate joc de zarva oraşelor; el nu aude strigătele nici unui stăpân; El străbate munţii, locul său de păşune, şi umblă după orişice verdeaţă“ (Iov 39, 5-8).

Arătarea îngerului şi liniştirea slujnicei Agar sunt puse de Sfântul Ioan Gură de Aur pe seama meritelor patriarhului Avraam, cel care-şi revendică paternitatea lui Ismael. „Ai văzut că Stăpânul cinsteşte pe patriarh prin bunătăţile date slujnicei? Purtarea de grijă arătată de Stăpân slujnicei arată tocmai bunăvoinţa Stăpânului faţă de patriarh“, a scris Sfântul Ioan Gură de Aur, a cărui pomenire o prăznuim astăzi.

Cea de-a doua parte a versetului, „mâinile lui vor fi asupra tuturor şi mâinile tuturor asupra lui, dar el va sta dârz în faţa tuturor fraţilor lui“, reprezintă o profeţie care este şi astăzi de actualitate. Arabii, dintre care mulţi îl revendică pe Ismael ca tată al lor, au constituit de-a lungul istoriei o naţiune puternică pe care mulţi au încercat să o cucerească, însă nici una nu a avut un succes permanent. Arabii şi-au menţinut independenţa, iar Dumnezeu i-a păstrat ca o trainică amintire a grijii Sale providenţiale. Ei constituie astăzi pentru unii un argument al adevărului acestei preziceri divine.