Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Biblia - verset cu verset: „Ei aveau altă pravilă...“

Biblia - verset cu verset: „Ei aveau altă pravilă...“

Un articol de: Lucian Apopei - 23 Iunie 2009

Facerea 11, 29: „Iar Avram şi Nahor şi-au luat femei; numele femeii lui Avram era Sarai, iar numele femeii lui Nahor era Milca, fata lui Haran, tatăl Milcăi şi al Iscăi.“

Sarai, care se traduce prin prinţesa mea, era soţia lui Avram. Ea era sora lui vitregă, o fiică a lui Terah de la o altă soţie decât mama lui Avram, după cum se spune în capitolul 20: „Cu adevărat ea mi-e soră după tată, dar nu ştiu după mamă, iar acum mi-e soţie (v. 12).

Nahor s-a căsătorit cu Milca, care se traduce prin sfat, consiliu sau regină. Sora sa era Isca (â El vede; iscoadă). Ambele erau surori ale lui Lot şi fiice ale lui Haran (â muntean; luminat), care murise de tânăr, „înainte de Terah, tatăl său“ (v. 28). Cei care citesc aceste fragmente şi află despre căsătoria între rude atât de apropiate pot considera aceste rânduieli nepotrivite pentru pravila ortodoxă şi nu numai, pentru societatea contemporană în ansamblu. Pentru lămurirea acestui aspect trebuie ţinut cont de faptul că, în acele vremuri, căsătoria între rude nu era interzisă. Părintele Serafim Rose, în „Cartea Facerii, Crearea lumii şi omul începuturilor“ dezbate această problemă a căsătoriei între rude, spunând că „ei aveau altă pravilă atunci. (...) E vădit că omenirea era cu totul altfel decât aşa cum o cunoaştem astăzi, chiar şi trupeşte“. Căsătoria cu o soră vitregă şi cu alte rude apropiate a fost după aceea oprită pentru totdeauna şi condamnată cumplit, istoria arătând că unele popoare care practicau acest păcat, ulterior, au dispărut definitiv de pe scena istoriei. Astfel, în Levitic, la capitolul 18, putem citi: „Nimeni să nu se apropie de nici o rudă după trup, cu gândul ca să-i descopere goliciunea. Eu sunt Domnul!“ (v. 6); „Goliciunea surorii tale, goliciunea fiicei tatălui tău sau a fiicei mamei tale, care s-a născut în casă sau afară din casă, să n-o descoperi!“ (v. 9); „Goliciunea fratelui tatălui tău să n-o descoperi şi de femeia lui să nu te apropii, că sunt unchiul şi mătuşa ta!“ (v. 14).