„Zis-a Domnul: Precum a fost în zilele lui Noe, tot așa va fi și în zilele Fiului Omului: mâncau, beau, se însurau, se măritau, până în ziua când a intrat Noe în corabie și a venit potopul și i-a nimicit
Biblia - verset cu verset: Începătorii familiei din care se va naşte poporul ales
Facerea 11, 27: „Iar spiţa neamului lui Terah este aceasta: lui Terah i s-au născut Avram, Nahor şi Haran; lui Haran i s-a născut Lot.“
Se observă că autorul biblic a schimbat structura versetelor, obişnuită pentru această a doua parte capitolului al unsprezecelea. Cu Terah începe istoria poporului ales, de aceea arborele genealogic se va restrânge, concentrându-se asupra celor trei persoane enumerate mai sus: Avraam, Nahor şi Haran, apoi asupra urmaşilor lor. Motivul pentru care este amintit Lot (â culoare închisă; ascundere) pare a fi nu doar faptul că tatăl său - după cum vom afla în versetul următor - va muri de tânăr şi că el va rămâne orfan, ci şi pentru rolul pe care-l va juca de acum încolo, ca „frate“ (Facerea 13, 8) al lui Avraam în Ţara Canaanului şi ca strămoş al moabiţilor şi amoriţilor. Cel de-al doilea fiu al lui Terah, Nahor, a fost numit după numele bunicului său. Faptul că el este numit al doilea nu înseamnă neapărat că este şi al doilea născut, căci se pare că Haran a fost primul născut din cei trei fii. Numele acestuia din urmă nu are semnificaţie în ebraică. Haran se aseamănă cu Charan (dealtfel, unii consemnează chiar denumirea Haran), cetatea unde se aşezase Terah. Numele cetăţii, înrudit cu rădăcina unui cuvânt sirian care înseamnă „drum principal“, poate indica aşezarea ei de-a curmezişul unei căi comerciale principale între Mesopotamia şi Mediterană.