Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Biblia - verset cu verset: Începătorii familiei din care se va naşte poporul ales

Biblia - verset cu verset: Începătorii familiei din care se va naşte poporul ales

Un articol de: Lucian Apopei - 20 Iunie 2009

Facerea 11, 27: „Iar spiţa neamului lui Terah este aceasta: lui Terah i s-au născut Avram, Nahor şi Haran; lui Haran i s-a născut Lot.“

Se observă că autorul biblic a schimbat structura versetelor, obişnuită pentru această a doua parte capitolului al unsprezecelea. Cu Terah începe istoria poporului ales, de aceea arborele genealogic se va restrânge, concentrându-se asupra celor trei persoane enumerate mai sus: Avraam, Nahor şi Haran, apoi asupra urmaşilor lor. Motivul pentru care este amintit Lot (â culoare închisă; ascundere) pare a fi nu doar faptul că tatăl său - după cum vom afla în versetul următor - va muri de tânăr şi că el va rămâne orfan, ci şi pentru rolul pe care-l va juca de acum încolo, ca „frate“ (Facerea 13, 8) al lui Avraam în Ţara Canaanului şi ca strămoş al moabiţilor şi amoriţilor.

Cel de-al doilea fiu al lui Terah, Nahor, a fost numit după numele bunicului său. Faptul că el este numit al doilea nu înseamnă neapărat că este şi al doilea născut, căci se pare că Haran a fost primul născut din cei trei fii. Numele acestuia din urmă nu are semnificaţie în ebraică. Haran se aseamănă cu Charan (dealtfel, unii consemnează chiar denumirea Haran), cetatea unde se aşezase Terah. Numele cetăţii, înrudit cu rădăcina unui cuvânt sirian care înseamnă „drum principal“, poate indica aşezarea ei de-a curmezişul unei căi comerciale principale între Mesopotamia şi Mediterană.