În vremea aceea a intrat Iisus într-un sat, iar o femeie cu numele Marta L-a primit în casa ei. Şi ea avea o soră ce se numea Maria, care, aşezându-se la picioarele Domnului, asculta cuvintele Lui. Iar Marta se
Biblia - verset cu verset: Înfăţişarea treimică ce a inspirat numeroase capodopere ale iconografiei
Facerea 18, 2: „Atunci, ridicându-şi ochii săi, a privit şi, iată, trei Oameni stăteau înaintea lui; şi cum l-a văzut, a alergat din pragul cortului său în întâmpinarea Lor şi s-a închinat până la pământ.“
Versetul de mai sus consfinţeşte forma de reprezentare a Sfintei Treimi, Care a devenit aproape normativă în Biserica Ortodoxă: „Iată, trei Oameni stăteau înaintea lui (n.r. - Avraam)“. „Sfânta Tradiţie a Bisericii creştine a identificat aici întâia revelare a Sfintei Treimi (un singur Dumnezeu în trei persoane), credinţă care a inspirat numeroase capodopere ale iconografiei ortodoxe“, după cum aflăm într-o notă a Bibliei sau a Sfintei Scripturi, Ediţie jubiliară a Sfântului Sinod, versiune diortosită după Septuaginta. În reprezentările iconografice care fac referire la scena de la stejarul Mamvri, cei trei Oameni se prezintă sub chipul a trei îngeri sau a trei bărbaţi. „În înfăţişarea acestei scene, scopul iconarilor era uneori dublu: pe de o parte, prezentarea elementului-surpriză şi bucuria gazdei, care intră în relaţie cu Dumnezeu, iar pe de altă parte, prezentarea Sfintei Treimi. În felul acesta, apar două trăsături esenţiale: cea dinamică şi cea reprezentativă“, după cum aflăm într-o lucrare a lui Mihai D. Radu, referitoare la reprezentările iconografice ale Sfintei Treimi, din ale cărei observaţii extragem şi descrierile imaginilor care ilustrează acest scurt comentariu.