„Zis-a Domnul: Precum a fost în zilele lui Noe, tot așa va fi și în zilele Fiului Omului: mâncau, beau, se însurau, se măritau, până în ziua când a intrat Noe în corabie și a venit potopul și i-a nimicit
Biblia - verset cu verset: „Lista Neamurilor rămâne un document de o acurateţe uimitoare“
Facerea 10, 1: „Iată spiţa neamului fiilor lui Noe: Sem, Ham şi Iafet, cărora li s-au născut fii după potop.“
Capitolul zece al cărţii Facerea se ocupă de seminţia şi urmaşii lui Noe, prin cei trei fii ai săi, pe care îi menţionează şi versetul de mai sus: Sem, Ham şi Iafet. În total sunt numiţi şaptezeci şi doi de urmaşi, din care au luat naştere diferitele popoare. Despre acest capitol s-a scris mult, încercându-se, pe baza lui, să se identifice neamurile, dintre care, o bună parte pot fi recunoscute destul de bine şi astăzi. „Aceasta este o excepţie absolută în literatura antică, fără o paralelă veche chiar la greci, unde găsim cea mai apropiată încercare de împărţire a popoarelor într-un cadru genealogic... Lista Neamurilor rămâne un document de o acurateţe uimitoare“, spune dr. William F. Albright, specialist în arheologia Orientului Apropiat. O prezentare succintă a modului cum au luat naştere neamurile din urmaşii lui Noe aflăm în comentariile la cartea Facerea a părintelui Ioan Sorin Usca, unde răspândirea pe pământ este privită ca o împlinire a binecuvântării date de Dumnezeu: „Sub forma unui arbore genealogic, (capitolul zece) oferă lista populaţiilor, grupate mai puţin după afinităţi etnice, cât după raporturi istorice şi geografice. ş...ţ Descendenţii lui Iafet vor popula Asia Mică până la Marea Neagră şi insulele Mediteranei până în sudul Spaniei, cei ai lui Ham vor locui în ţinuturile din sud: Egipt, Etiopia, Arabia şi Canaan, făcându-se astfel referiri la dominaţia egipteană asupra acestor ţinuturi. Între ei se vor afla fiii lui Sem - elamiţii, asirienii, arameenii şi strămoşii evreilor. Aceştia din urmă nu reprezintă în întregime ceea ce înţelegem astăzi prin populaţii semitice, căci, bineînţeles, această listă nu este concepută după criterii lingvistice. ş...ţ Prin ea se afirmă unitatea speciei umane, divizată în grupuri ce pornesc de la o sursă comună, împărţirea ce apare în versetul 32 ca o împlinire a binecuvântării lui Iahve din 9, 1: «Naşteţi şi vă înmulţiţi şi umpleţi pământul şi-l stăpâniţi!»“.