Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Biblia - verset cu verset: Niciodată în istorie, Dumnezeu nu a fost fără mărturisitori credincioşi

Biblia - verset cu verset: Niciodată în istorie, Dumnezeu nu a fost fără mărturisitori credincioşi

Un articol de: Lucian Apopei - 26 Septembrie 2009

Facerea 14, 19: „Şi a binecuvântat Melchisedec pe Avram şi a zis: «Binecuvântat să fie Avram de Dumnezeu Cel Preaînalt, Ziditorul cerului şi al pământului».“

Iată că Melchisedec a venit să binecuvânteze pe comandantul biruitor Avraam şi a-I aduce slavă Dumnezeului la care patriarhul se închină. Asta, în timp ce împăratul Sodomei a venit - după cum vom vedea în versetul 21 al acestui al XIV-lea capitol - să-l primească pe Avraam cu scopul de a obţine eliberarea supuşilor săi. Sfântul Ioan Gură de Aur, comentând cele spuse de Melchisedec, afirmă că acesta „nu l-a binecuvântat numai pe Avraam, ci l-a slăvit şi pe Dumnezeu. Când a spus «Binecuvântat să fie Avraam de Dumnezeu Cel Preaînalt, Ziditorul cerului şi al pământului», Melchisedec a arătat din creaturi puterea lui Dumnezeu. Dacă Dumnezeu este Cel care a făcut cerul şi pământul, atunci dumnezeii cărora slujesc oamenii nu sunt dumnezei. Că spune Scriptura: «Dumnezeii, care n-au făcut cerul şi pământul, să piară» (Ieremia 10, 11)“.

Ebraicul El-Elyon se întâlneşte în Stânta Scriptură numai aici şi în versetul 22, din acelaşi capitol. Prima parte a acestui cuvânt, Elâ, din aceeaşi rădăcină ca âElohim, înseamnă Cel puternic. Rar, formula este aplicată la Dumnezeu fără vreun atribut calificativ, ca în El-Shaddai (= Dumnezeul atotputernic) sau ’Eloe-Yisra’el (= Dumnezeul lui Israel). Al doilea termen, Elion, este întâlninit adesea în Vechiul Testament (Numeri 24, 16; Deuteronom 32, 8 etc.) şi descrie pe Dumnezeu ca fiind „Cel Prea Înalt“, „Cel înălţat“, „Cel suprem“. Mulţi comentatori au afirmat că este surprinzător să se găsească printre canaaniţii şi amoriţii nelegiuiţi din vremea lui Avraam (nelegiuiţi, cu sensul de rătăciţi ai dreptei credinţe în Dumnezeul Creator al cerului şi pământului) un conducător local care nu numai că a fost credincios faţă de adevăratul Dumnezeu, dar a şi oficiat în calitate de preot (idee care poate fi regăsită şi în Ieşirea 2, 16). Această situaţie arată fără tăgadă că Dumnezeu avea credincioşi risipiţi ici şi colo şi, deşi în minoritate, adevăraţii Lui slujitori nu pieriseră cu nici un chip de pe faţa pământului. De altfel, istoria ne-a arătat că niciodată Dumnezeu nu a fost fără mărturisitori credincioşi, oricât de întunecată era epoca sau oricât de nelegiuiţi erau oamenii.