„În vremea aceea au stat în loc șes Iisus, mulțime multă de ucenici ai Săi și mulțime mare de popor din toată Iudeea, din Ierusalim și de pe țărmul Tirului și al Sidonului, care veniseră să-L asculte
Biblia - verset cu verset: Nimrod, potrivnic sau binecuvântat?
Facerea 10, 9: „El a fost vânător vestit în faţa Domnului Dumnezeu; de aceea se şi zice: «Vânător vestit ca Nimrod în faţa Domnului Dumnezeu».“
Despre puternicul Nimrod, Sfânta Scriptură continuă aprecierile afirmând în versetul de mai sus că era „vânător vestit în faţa Domnului Dumnezeu“. Într-o notă a Sfintei Scripturi, apărută în anul 2001 cu binecuvântarea fericitului întru pomenire PF părinte patriarh Teoctist, aflăm că „în faţa Domnului Dumnezeu“ se traduce „în socotinţa lui Dumnezeu, Cel Ce-i atestă faima“. Pentru Philon însă, numele lui Nimrod înseamnă pustiire, alexandrinul interpretând prepoziţia înaintea - sau construcţia în faţa, după unele traduceri - în sensul de împotrivă, sau potrivnic al lui Dumnezeu. Textul biblic nu pare a susţine aceasta însă, oricum ar fi fost, autorul biblic Moise a socotit că nu-l poate omite pe Nimrod şi, din cum se exprimă, vedem că numele aceluia încă avea rezonanţă în epoca sa. Sfântul Ioan Gură de Aur a comentat şi el cele două opinii separate referitoare la personajul biblic: „Unii spun «împotriva Domnului» în loc de «înaintea Domnului»; dar eu nu socot că dumnezeiasca Scriptură a vrut să spună lucrul acesta, ci că Nimrod era puternic şi viteaz. Cuvintele «înaintea lui Dumnezeu» vor să spună sau că Nimrod a fost adus de Dumnezeu, sau că a primit binecuvântare de la Dumnezeu, sau că Dumnezeu avea să fie admirat datorită lui Nimrod, că a adus şi a arătat pe pământ un astfel de om.“ Menţiunea că Nimrod era vânător nu face decât să ateste una dintre ocupaţiile de bază ale acelor vremuri.








