„După plecarea magilor, iată îngerul Domnului se arătă în vis lui Iosif, zicând: Scoală-te, ia Pruncul şi pe Mama Sa, fugi în Egipt şi stai acolo până ce-ţi voi spune, fiindcă Irod va căuta Pruncul ca
Biblia - verset cu verset: Nimrod, potrivnic sau binecuvântat?
Facerea 10, 9: „El a fost vânător vestit în faţa Domnului Dumnezeu; de aceea se şi zice: «Vânător vestit ca Nimrod în faţa Domnului Dumnezeu».“
Despre puternicul Nimrod, Sfânta Scriptură continuă aprecierile afirmând în versetul de mai sus că era „vânător vestit în faţa Domnului Dumnezeu“. Într-o notă a Sfintei Scripturi, apărută în anul 2001 cu binecuvântarea fericitului întru pomenire PF părinte patriarh Teoctist, aflăm că „în faţa Domnului Dumnezeu“ se traduce „în socotinţa lui Dumnezeu, Cel Ce-i atestă faima“. Pentru Philon însă, numele lui Nimrod înseamnă pustiire, alexandrinul interpretând prepoziţia înaintea - sau construcţia în faţa, după unele traduceri - în sensul de împotrivă, sau potrivnic al lui Dumnezeu. Textul biblic nu pare a susţine aceasta însă, oricum ar fi fost, autorul biblic Moise a socotit că nu-l poate omite pe Nimrod şi, din cum se exprimă, vedem că numele aceluia încă avea rezonanţă în epoca sa. Sfântul Ioan Gură de Aur a comentat şi el cele două opinii separate referitoare la personajul biblic: „Unii spun «împotriva Domnului» în loc de «înaintea Domnului»; dar eu nu socot că dumnezeiasca Scriptură a vrut să spună lucrul acesta, ci că Nimrod era puternic şi viteaz. Cuvintele «înaintea lui Dumnezeu» vor să spună sau că Nimrod a fost adus de Dumnezeu, sau că a primit binecuvântare de la Dumnezeu, sau că Dumnezeu avea să fie admirat datorită lui Nimrod, că a adus şi a arătat pe pământ un astfel de om.“ Menţiunea că Nimrod era vânător nu face decât să ateste una dintre ocupaţiile de bază ale acelor vremuri.