„În vremea aceea, mergând Iisus pe cale, a zis cineva către El: Te voi însoți oriunde Te vei duce. Și i-a zis Iisus: Vulpile au vizuini și păsările cerului cuiburi; dar Fiul Omului nu are unde să-Și plece
Biblia - verset cu verset: Nu poate exista împărat pe pământ fără să existe şi supuşi
Facerea 10, 11: „Din pământul acela, el trecu în Asur, unde a zidit Ninive, cetatea Rehobot, Calah“
Iată că Nimrod străbate noi ţinuturi în dorinţa de a le stăpâni pentru a-şi crea o faimă în faţa oamenilor. Dorinţa aceasta de putere care l-a cuprins, determinându-l să suprime şi aceste teritorii enumerate de versetul de mai sus, a fost considerată de Sfântul Ioan Gură de Aur ca o dorinţă de a obţine slavă în faţa semenilor. În acest sens, Sfântul Ioan Gură de Aur a scris: „Dar şi el, mergând pe urma înaintaşului lui, nu s-a folosit cum trebuie de însuşirile firii şi a descoperit un altfel de robie: a încercat să ajungă conducător şi împărat. Că nu poate fi nicicând împărat, dacă nu sunt supuşi. Împărăţia pare a fi libertate, dar este cea mai cumplită robie cu chip de libertate, întrucât stăpâneşte şi pe cei liberi. Uită-te acum câte face lăcomia! Uită-te că puterea trupească a lui Nimrod nu rămâne în hotarele ei proprii, ci doreşte totdeauna mai mult, doreşte şi slavă. Nu i-a supus pe oameni ca să-i apere pe aceştia, ci ca oamenii să zidească oraşe şi să supună pe duşmani“, spune Sfântul Ioan Gură de Aur. Aflăm că Nimrod a trecut în Asur (â zeul bun; câmpie netedă), denumire prin care se înţelegea întregul platou de la est de actualul Mosul. Denumirea cetăţii Ninive (â locuinţă; aşezare; frumuseţe atotlină) provine din ebraicul nin-we (acadiană ninuwa, ninua sau nina). Locaţia a reprezentat capitala Imperiului Asirian în ultima sa perioadă de înflorire. Regii babilonieni, mai cu seamă Sanherib, Asarkadon şi Asurbanipal, au construit aici numeroase palate, iar ultimul amintit - o mare bibliotecă, ale cărei texte reprezintă cele mai importante izvoare pentru cultura asiro-babiloniană. În 612 î.Hr. cetatea a fost distrusă şi din nou locuită în epoca elenistică. Aceasta se va numi, sub împăratul Claudius, Ninus sau Niniva. Rehobot-Ir (â locuri largi) a fost o cetate apropiată de Ninive. În fine, Calah (â prospeţime; putere; oraş vechi) a fost o localitate la sud-est de Ninive, unde s-a descoperit obeliscul negru al lui Salmanasar al III-lea.