„În vremea aceea, mergând Iisus pe cale, a zis cineva către El: Te voi însoți oriunde Te vei duce. Și i-a zis Iisus: Vulpile au vizuini și păsările cerului cuiburi; dar Fiul Omului nu are unde să-Și plece
Biblia - verset cu verset: O „contabilitate“ a păcatelor
Facerea 4, 24:
„Dacă pentru Cain va fi răzbunarea de şapte ori, apoi pentru Lameh de şaptezeci de ori câte şapte!“ Lameh îşi plânge situaţia de păcătoşenie în care a ajuns după ce, mânat de gândul răzbunării şi având un comportament sălbatic, săvârşeşte mai multe crime. Comentând acest verset, Sfântul Maxim Mărturisitorul face trimitere la episodul în care Sfântul Apostol Petru îl întreabă pe Mântuitorul despre iertarea aproapelui: „Pentru aceea, când Petru întreabă: «De câte ori voi ierta fratelui meu de-mi va greşi - până la şapte ori?», Domnul îi răspunde: «Nu numai până la şapte ori, ci până la şaptezeci de ori câte şapte“ (Matei 18, 21-22), adică celui ce ţi se pocăieşte să-i ierţi nu numai cele mici, săvârşite prin consimţirea cugetului, ci şi faptele“. Cu alte cuvinte, „Lameh a spus aşa: «Eu merit mai mari pedepse decât Cain». Pentru ce? Deşi Lameh n-a omorât pe fratele său, totuşi a fost omorât mai cumplit, pentru că nu l-a înţelepţit pilda lui Cain“, după cum spune Sfântul Ioan Gură de Aur. Remarcabilă este totuşi valabilitatea conştiinţei care-l macină pe Lameh într-atât încât să nu excludă posibilitatea de a îndura o pedeapsă mai mare decât cea primită de Cain. Întâlnim iarăşi cifra şapte menţionată în cuprinsul Sfintei Scripturi. Multiplicarea acesteia, „de şaptezeci de ori câte şapte“, simbolizează, dacă nu o infinitate, atunci măcar un număr nedefinit sau greu de apreciat. Sfântul capadocian menţionat anterior explică „răzbunarea de şapte ori“ a păcatului lui Cain, identificând fiecare element care l-a mânat pe ucigaşul de frate să-şi adâncească fapta sa în negura păcatului: „Dacă ne gândim, găsim cele şapte păcate. Primul, că a pizmuit pe fratele său din pricina bunăvoinţei arătate de Dumnezeu aceluia; să fi fost numai păcatul acesta şi era în stare să-i aducă pierzania; al doilea, că a pizmuit pe propriul frate; al treilea, că a urzit viclenie; al patrulea că a ucis; al cincila că a ucis pe propriul frate; al şaselea că este cel dintâi om care a ucis; al şaptelea că a minţit pe Dumnezeu“.