Facerea 19, 5: „Şi au chemat afară pe Lot şi au zis către el: «Unde sunt Oamenii, Care au intrat să mâie la tine? Scoate-I ca să-I cunoaştem!».“
Răutatea oamenilor din Sodoma, vestită încă din acele vremuri (vezi cap. 13, 13; 18, 21), a fost dovedită pe deplin prin fapta menţionată mai sus. Ştirea despre sosirea celor doi străini se răspândise repede, iar bărbaţii din cetate s-au adunat în jurul casei lui Lot, cu intenţia de a nesocoti dreptul oriental al ospitalităţii pentru satisfacerea plăcerilor lor nenaturale. Semnificaţia cuvintelor „să-I cunoaştem“ se poate deduce din prima utilizare scripturistică, anume în capitolul 4 al cărţii Facerii, în primul verset. Termenul e folosit aici în legătură cu practica imorală, pe care o descrie Sfântul Apostol Pavel în Epistola sa către Romani 1, 27, cunoscută ca sodomie. „A cunoaşte în sensul limbajului biblic înseamnă a avea legături trupeşti. Păcatul împotriva naturii practicat de locuitorii Sodomei şi relatat în acest episod a dat naştere termenilor de sodomie şi sodomit, viciu aspru condamnat de morala creştină“, după cum putem afla într-o notă a Bibliei sau Sfintei Scripturi, Ediţie jubiliară a Sfântului Sinod, versiune diortosită după Septuaginta.
După cum rezultă din numeroasele dovezi ale arheologiei biblice, păcatul acesta era pedepsit cu moartea de legea lui Moise: „Să nu te culci cu bărbat, ca şi cu femeie; aceasta este spurcăciune (...) Că toate urâciunile acestea le-au făcut oamenii pământului acestuia care e înaintea voastră şi s-a întinat pământul. Ca nu cumva să vă lepede şi pe voi pământul, când îl veţi întina, cum a aruncat el de la sine pe popoarele care au fost înainte de voi (Levitic 18, 22 şi 27-28).