Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Biblia - verset cu verset: Pedeapsa unuia, ca dascăl pentru ceilalţi

Biblia - verset cu verset: Pedeapsa unuia, ca dascăl pentru ceilalţi

Un articol de: Lucian Apopei - 02 August 2008

Facerea 4, 15:

„Şi i-a zis Domnul Dumnezeu: «Nu aşa, ci tot cel ce va ucide pe Cain înşeptit se va pedepsi». Şi a pus Domnul Dumnezeu semn lui Cain, ca tot cel care îl va întâlni să nu-l omoare.“

Răspunsul pe care Dumnezeu i-l dă lui Cain arată încă o dată că drumul pe care ucigătorul de frate îl urmează este greşit. Crezând că va fi ucis, Cain află de fapt că uciderea fratelui său Abel şi viaţa lui ulterioară vor fi date drept exemplu negativ. „Pedeapsa ta va fi un dascăl pentru toţi, ca să nu mai pângărească pământul cu un astfel de sânge. De aceea, nici n-am să aduc degrabă asupra ta sfârşitul, ca să nu se uite fapta ta, ci am să fac să-ţi fie mai grea viaţa decât moartea, ca însăşi viaţa să-ţi arate ce crimă grozavă ai săvârşit“, spune Sfântul Ioan Gură de Aur. La fel cum îşi imagina Cain că poate fi ucis, aşa poate fi amăgit şi altcineva de către diavol pentru a-l ucide pe Cain, căci „diavolul umblă răcnind ca un leu, căutând pe cine să înghită“ (1 Petru 5, 8). De aceea, Dumnezeu însemnează pe Cain pentru ca cei ispitiţi să fie atenţi să nu-l ucidă. Această grijă este similară cu „atenţia inimii, trezvia, împotrivirea (n.r. - faţă de ispite) şi rugăciunea către Dumnezeul nostru a oricărui om. Căci ajutor mai mare, afară de Dumnezeu, nu vei afla în toată viaţa ta. Fiindcă numai Domnul singur cunoaşte, ca Dumnezeu, vicleniile, meşteşugirile şi înşelătoriile dracilor“, spune Isihie Sinaitul.

Întâlnim în acest verset din nou menţionată cifra şapte, una sfântă, în Biblie. Şapte este compusă din adunarea cifrei 3 (însuşirea lui Dumnezeu în trinitate) cu 4 (simbolul lumii prin punctele sale cardinale), din acest considerent cifra 7 fiind considerată unirea dumnezeiescului cu lumescul. În Sfânta Scriptură, şapte sunt zilele săptămânii; zidul Ierihonul a fost înconjurat de 7 preoţi în şapte zile; avem sfeşnicul cu şapte braţe; psalmistul David laudă pe Dumnezeu de şapte ori într-o zi; în Noul Testament avem cele şapte ceruri; în Apocalipsă sunt cele şapte coarne ale mielului; păcatele sunt iertate de 70 de ori câte 7; întâlnim pomenirea morţilor care se face la şapte ani; apoi, cunoaştem cele şapte daruri ale Duhului Sfânt; Mântuitorul Iisus Hristos rosteşte şapte cuvinte pe Cruce; sunt şapte epistole soborniceşti; iar Sfântul Apostol Pavel a scris 14 epistole (2x7).