Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Biblia - verset cu verset: Potopul îi va face „o apă şi-un pământ“

Biblia - verset cu verset: Potopul îi va face „o apă şi-un pământ“

Un articol de: Lucian Apopei - 24 Octombrie 2008

Facerea 6, 11:

„Pământul însă se stricase înaintea feţei lui Dumnezeu şi se umpluse pământul de silnicii.“

Autorul biblic insistă pe moralitatea scăzută a oamenilor contemporani lui Noe. Este justificat prin aceasta motivul pentru care Dumnezeu Creatorul a hotărât „spălarea“ pământului prin marele diluviu ce se va abate, în urma căruia vor fi salvaţi doar Noe şi cei trei fii ai săi, împreună cu soţiile lor. „Lumea întreagă avea să fie cuprinsă de potop din pricina marii răutăţi şi a covârşitoarei ticăloşii a oamenilor“, spune Sfântul Ioan Gură de Aur.

Cuvântul silnicie, de la finele acestui verset, exprimă întocmai aspectul imoral al oamenilor, el putând fi tradus - după cum aflăm în Biblia sau Sfânta Scriptură, Ediţie jubiliară a Sfântului Sinod, versiune diortosită după Septuaginta, redactată şi adnotată de Bartolomeu Valeriu Anania - prin nedreptate, strâmbătate, asuprire, agresiune, violenţă, cruzimea celui puternic faţă de cel slab.

Dacă pe cei din neamul lui Noe autorul biblic îi numeşte oameni, ceilalţi sunt categorisiţi simplu, prin cuvântul pământ. Sfinţii Părinţi explică acest lucru prin alterarea părţii spirituale, ei umplând pământul de silnicii prin căutarea numai a plăcerilor trupeşti. Ştim că omul are o constituţie dihotomică, fiind alcătuit din trup şi suflet: „corpul din pământ, iar suflet raţional şi gânditor îi dădu prin insuflarea Sa proprie (n.r. - a lui Dumnezeu)“, aflăm în „Dogmatica“ Sfântului Ioan Damaschin. Ori, trăirea doar a celor trupeşti, departe de ordinea firii date nouă de Dumnezeu Creatorul - pe care noi o putem cataloga ca o ordine firească - îl îndreptăţeşte pe autorul biblic să-i numească simplu pământ pe cei căzuţi. Limba română are o expresie asemănătoare în acest sens, care transpune exact ceea ce şi autorul biblic doreşte să exprime în acest capitol, şi anume, o dată ce potopul va inunda pământul, toţi cei lipsiţi de Dumnezeu vor deveni „o apă şi-un pământ“.