Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Biblia - verset cu verset: Purtarea de grijă a lui Dumnezeu, la modul concret

Biblia - verset cu verset: Purtarea de grijă a lui Dumnezeu, la modul concret

Un articol de: Lucian Apopei - 07 Decembrie 2008

Facerea 7, 16:

„Şi cele ce au intrat cu Noe în corabie din tot trupul au intrat parte bărbătească şi parte femeiască, precum poruncise Dumnezeu lui Noe. Şi a încuiat Domnul Dumnezeu corabia pe dinafară.“

Versetul de faţă ne arată cum Dumnezeu participă efectiv la salvarea lui Noe, închizând arca din exterior. Vedem astfel cum Creatorul nu doar porunceşte, după care se împlineşte, ci El Se implică la modul concret în salvarea dreptului Noe şi a celorlalţi membri ai ambarcaţiunii. Această faptă a fost interpretată în diverse moduri, gestul căpătând în timp diverse semnificaţii. Pentru Philon, acest episod al îmbarcării în arcă şi al închiderii înăuntru simbolizează închiderea intelectului în trup. Sfântul Ioan Gură de Aur vede în acest fragment, pe lângă atitudinea ocrotitoare a divinităţii, o analogie a închiderii lui Iona în pântecele balenei, prefigurare a Învierii. „Uită-te la pogorământul acestor cuvinte (...). Ca să ne arate că l-a pus pe drept în deplină siguranţă, Scriptura a adăugat cuvintele: «a încuiat» şi «pe dinafară». Aceasta, ca Noe să nu poată vedea prăpădul de afară şi să i se mărească şi mai mult durerea sufletească. Da, el era tulburat şi cutremurat numai când se gândea la viforul acela grozav, când se ducea cu mintea la pieirea întregului neam omenesc, la moartea tuturor animalelor, la pieirea de-a valma a oamenilor şi animalelor şi, ca să spun aşa, la pieirea pământului însuşi. (...) Dumnezeu îl închide, deci, pe Noe în corabie ca într-o închisoare, ca vederea şi priveliştea prăpădului de afară să nu-i mai mărească şi mai mult suferinţa, tulburat şi cutremurat destul şi fără asta. Pe lângă aceasta era firesc, apoi, ca el însuşi, la vederea potopului de ape, să se sperie că va pieri înecat şi el. Aşa că iubitorul de oameni, Dumnezeu, purtând grijă de el, nu-i îngăduie să vadă nici furia apelor, nici pieirea şi prăpădul întregii omeniri“, spune Sfântul Ioan Gură de Aur.