Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Biblia - verset cu verset: Trupul, pieire sau izbăvire

Biblia - verset cu verset: Trupul, pieire sau izbăvire

Un articol de: Lucian Apopei - 06 Decembrie 2008

Facerea 7, 15:

„Şi din tot trupul, în care se afla duh de viaţă, au intrat cu Noe în corabie perechi, perechi, parte bărbătească şi parte femeiască.“

Autorul biblic se repetă prin versetul de mai sus, afirmând încă o dată cine sunt supravieţuitorii potopului. Menţionarea substantivului trup în acest caz însă este folosit antitetic faţă de situaţia întâlnită la Facerea 6, 3 - „Dar Domnul Dumnezeu a zis: «Nu va rămâne Duhul Meu pururea în oamenii aceştia, pentru că sunt numai trup. Deci, zilele lor să mai fie o sută douăzeci de ani!»“ - sau la Facerea 6, 12 - „Şi a căutat Domnul Dumnezeu spre pământ şi, iată, era stricat, căci tot trupul se abătuse de la calea sa pe pământ“. Se face, astfel, o deosebire clară a celor păcătoşi, trupurile abătute de la calea cea bună, faţă de cei virtuoşi, cum era Noe şi familia lui care au fost aleşi pentru a supravieţui şi a perpetua umanitatea pe pământ. Astfel, Dumnezeu nu a ales să distrugă de tot omul şi „tot trupul, în care se afla duh de viaţă“, ci a ales, după cum spune Sfântul Chiril al Alexandriei, să „veselească pe cel drept cu viaţa în trup“: „Dacă, prin împletirea cu trupul, sufletul plăteşte pedepsele pentru păcate mai vechi decât viaţa în lume, şi trupul are un rol de pedeapsă pentru suflet, pentru care pricină potopul a fost adus în lume peste cei necredincioşi, iar Noe, fiind drept, s-a izbăvit şi a avut aceasta ca răsplată de la Dumnezeu pentru credinţă? Oare nu trebuia mai degrabă ca acei ce au săvârşit din necredinţă lucruri de nesuportat să rămână vreme mai îndelungată în lume, ca să fie pedepsiţi mai mult, iar cei buni să fie dezlegaţi de lanţurile trupului şi să reprimească drept răsplată pentru credinţa în Dumnezeu cununa eliberării de trup? Dar socotesc că Creatorul tuturor, fiind drept, rânduieşte fiecărei categorii ceea ce i se cuvine. Iar fiindcă, drept fiind, pedepseşte pe cel fără de lege cu moartea trupului şi veseleşte pe cel drept cu viaţa în trup, trupurile nu sunt o pedeapsă pentru sufletele oamenilor, ca să nu se arate Dumnezeu nedrept pedepsind cu har pe cel necredincios şi cinstind cu pedeapsa pe cel drept“.