„Zis-a Domnul: Precum a fost în zilele lui Noe, tot așa va fi și în zilele Fiului Omului: mâncau, beau, se însurau, se măritau, până în ziua când a intrat Noe în corabie și a venit potopul și i-a nimicit
Biblia - verset cu verset: „Vă rog, nu ocoliţi sluga voastră!“
Facerea 18, 4: „Se va aduce apă să Vă spălaţi picioarele şi să Vă odihniţi sub acest copac.“
Avraam dă dovadă de ospitalitate, primindu-i pe cei trei Oaspeţi şi omenindu-i conform obiceiului vremii. „Pentru că sunteţi obosiţi, le spune el, şi aţi îndurat arşiţa, de aceea, vă rog, nu ocoliţi sluga voastră. Ce mare lucru am să vă dau? Pot să vă dau numai apă, ca să vă spălaţi picioarele şi copacul sub care să scăpaţi de marea voastră osteneală“, a scris Sfântul Ioan Gură de Aur. Locul unde s-au odihnit cei trei Oaspeţi a rămas cunoscut până astăzi. Stejarul Mamvri reprezintă un simbol în Ţara Sfântă, locul unde Sfânta Treime s-a arătat lui Avraam şi pe care pelerinii îl pot admira şi astăzi în ţinutul Hebronului. Cina pe care patriarhul o va organiza apoi - „Şi voi aduce pâine şi veţi mânca, apoi Vă veţi duce în drumul Vostru, întrucât treceţi pe la robul Vostru!“ (versetul următor 18, 5) -, în acest loc, va consacra termenul de filoxenie, adică iubirea de străini. Origen a făcut o comparaţie între gestul patriarhului Avraam şi spălarea picioarelor ucenicilor de către Mântuitorul Iisus Hristos (Ioan, capitolul 13), pornind însă de la cuvintele Domnului din Cartea lui Iosua Navi: „Moise, robul Meu, a murit. Scoală dar şi treci Iordanul tu şi tot poporul acesta, în ţara pe care o voi da fiilor lui Israel. Tot locul pe care vor călca tălpile picioarelor voastre îl voi da vouă“. (Iosua 1, 2-3). „Şi, dacă ai ajuns până la Hristos, care şade de-a dreapta lui Dumnezeu, prin credinţa ta şi prin viaţa pe care o duci, prin neprihănire şi curăţie, cu aceeaşi «talpă a picioarelor tale, pe care a spălat-o Iisus» (Ioan 13, 5), vei intra în acel pământ, pe care Dumnezeu ţi-l va da ţie, şi atunci nu vei fi numai moştenitor al lui Dumnezeu, ci împreună moştenitor cu Hristos“, a afirmat Origen. El a remarcat totuşi că, după Ioan 13, 5, Iisus a spălat picioarele apostolilor, în vreme ce Avraam se mulţumeşte doar să dea poruncă pentru a li se spăla picioarele oaspeţilor.