„După plecarea magilor, iată îngerul Domnului se arătă în vis lui Iosif, zicând: Scoală-te, ia Pruncul şi pe Mama Sa, fugi în Egipt şi stai acolo până ce-ţi voi spune, fiindcă Irod va căuta Pruncul ca
Biblia - verset cu verset: „Viaţa mea de acum înainte mi se datorează ţie“
Facerea 12, 13: „Zi deci că-mi eşti soră, ca să-mi fie şi mie bine pentru trecerea ta şi pentru trecerea ta să trăiesc şi eu!“
Vedem că Avraam îi cere Sarei să spună egiptenilor că-i este soră. Dintr-un alt loc (20, 12: „Cu adevărat ea mi-e soră după tată, dar nu ştiu după mamă, iar acum mi-e soţie“ - aspect pe care l-am discutat cu prilejul altui verset), vedem că ei erau într-adevăr fraţi după tată. Arheologia biblică ne descoperă că existau în vechime aşa-numitele soţii-surori, calitate ce se obţinea când fratele său natural sau adoptiv se îngrijea de căsătoria ei şi astfel ele se bucurau de anumite privilegii speciale în societate şi în faţa instanţei judecătoreşti. Revenind la situaţia personajelor biblice amintite mai sus, ele aveau de înfruntat o situaţie primejdioasă, într-o ţară străină. „Aflându-se într-o încurcătură ca aceea, prins ca în nişte lanţuri, (Avraam - n.r.) a putut găsi această cale, ca nenorocirea să nu fie atât de mare. Dacă ar fi spus că e femeia lui şi n-ar fi pus la cale să o dea drept soră a lui, i-ar fi fost luată şi Sara, din pricină că frumuseţea chipului ei ar fi împins pe egipteni spre desfrânare şi ar fi fost ucis şi el, ca să nu fie o dovadă a nelegiuirii lor“, explică Sfântul Ioan Gură de Aur. Soluţia aceasta nu este nicidecum un compromis pentru patriarhul vechi-testamentar. El nu o îndepărtează pe Sara, cerându-i să spună egiptenilor că-i este soră. „Zi deci că-mi eşti soră, ca să-mi fie şi mie bine pentru trecerea ta“, spune autorul biblic în fragmentul de mai sus, sau, după alte traduceri, „zi deci că-mi eşti soră, ca să-mi fie mie bine pentru tine“. Deci, scopul final al soluţiei găsite de el pentru a scăpa cu bine din mâna egiptenilor era, după cum spune şi Sfântul Ioan Gură de Aur, acela de a scăpa cu viaţă şi de a-i oferi Sarei posibilitatea de a-l ajuta pe el spre mântuire. Cu alte cuvinte, „viaţa mea de acum înainte mi se datorează ţie“, după cum interpretează sfântul părinte.