Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Biblia - verset cu verset: Zidirea turnului din Babilon, a patra cădere spirituală a omului

Biblia - verset cu verset: Zidirea turnului din Babilon, a patra cădere spirituală a omului

Un articol de: Lucian Apopei - 25 Mai, 2009

Facerea 11, 8: „Şi i-a împrăştiat Domnul de acolo în tot pământul şi au încetat de a mai zidi cetatea şi turnul.“

Acesta este momentul când oamenii sunt împrăştiaţi pe pământ. Situaţia reprezintă o consecinţă a căderii lor în păcat prin dorinţa de a-şi construi o faimă, voind să ducă mândria pe culmi foarte înalte. Origen a scris că „atâta timp cât oamenii nu se depărtează de Răsărit, Dumnezeu nu îi împrăştie“, amintind de migrarea lor dinspre răsărit şi conotaţiile ei spirituale.

Zidirea turnului din Babilon a fost socotită de Sfântul Maxim Mărturisitorul în rândul celor şapte căderi spirituale ale omului. Răspunzând întrebării: „Ce înseamnă «De şapte ori va cădea dreptul şi se va ridica»?“, el spune: „Dreptul este aici Domnul nostru Iisus Hristos, singurul cu adevărat drept. Căci de El se zice că şi cade, şi se ridică în noi, ca unul ce a primit toate cele ale noastre. Iar firea noastră a căzut de şapte ori. Prima cădere s-a produs prin greşeala protopărintelui; a doua prin uciderea de om a lui Cain, care a introdus prima dată uciderea; a treia în vremea generaţiei lui Noe, asupra căreia n-a mai rămas Duhul lui Dumnezeu, deoarece oamenii erau numai trupuri; a patra pe vremea zidirii turnului; a cincea pe vremea generaţiei lui Avraam, din care singur acesta a plăcut lui Dumnezeu; a şasea pe, vremea lui Moise, a cărui generaţie sporise atât de mult în necredinţă, încât a fost trimis el de la Dumnezeu spre tămăduirea acestei necredinţe; a şaptea pe vremea generaţiei proorocilor, care a întrecut generaţiile de mai înainte în măsura răutăţii. Deci fiindcă, precum s-a zis, firea noastră a căzut de şapte ori, Domnul, mişcat de iubirea de oameni, a ridicat-o, unind-o cu Sine după ipostas“. Sfântul Chiril al Ierusalimului explică împrăştierea graiurilor ca o fragmentare a voinţei oamenilor, „pentru că gândul era împotriva lui Dumnezeu“.