„În vremea aceea a ales Domnul alți șaptezeci (și doi) de ucenici și i-a trimis câte doi, înaintea feței Sale, în fiecare cetate și loc unde Însuși avea să vină. Și zicea către ei: Secerișul este
Dicţionar liturgic
Laudele sunt cântările principale ale rânduielii Utreniei. În ele se sintetizează teologia sărbătorii sau a sfântului zilei respective.
Laudele sunt şi slujbele de peste zi grupate într-o serie care se numesc în general cu un termen consacrat „Cele şapte laude“, şi anume: Vecernia (slujba de seară), Pavecerniţa sau Dupăcinarea (rugăciunea de după cină sau înainte de culcare), Polunoşniţa sau Miezonoptica (rugăciunea de la miezul nopţii), Utrenia (slujba de dimineaţă) şi Orele sau Ceasurile, în număr de patru (I, III, VI, IX), adică rugăciunile de la începutul celor patru sferturi ale zilei. Slujba celor şapte Laude începe cu Vecernia, conform Tradiţiei moştenite de Biserica creştină din Vechiul Testament, când începutul zilei liturgice sau bisericeşti se socotea nu de la miezul nopţii, ca în viaţa civilă, ci de cu seară. De aceea, în cărţile de slujbă (Minee, Octoih, Triod şi Penticostar), lauda liturgică a fiecărui sfânt sau a fiecărei zile bisericeşti începe cu slujba de seară, adică cu Vecernia.