Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Dicţionar teologic

Dicţionar teologic

Data: 16 Octombrie 2009

- Bisericile necalcedoniene sau „Vechi Orientale“ - se numesc Bisericile care s-au exclus voluntar din sânul Bisericii Ortodoxe la Sinodul al IV-lea Ecumenic, ţinut la Calcedon (localitate de pe malul estic al Bosforului), în anul 451 A.D. Aceste Biserici sunt: Biserica Armeană, Biserica Coptă din Egipt (din care a luat mai târziu naştere Biserica Etiopiană), Biserica Siro-Iacobită (Siriană) din care s-a născut Biserica Siriană din Malabar din India. Cauza pentru care Sinodul din Calcedon a excomunicat aceste Biserici din sânul Ortodoxiei răsăritene a fost abaterea acestora de la doctrina hristologică ortodoxă şi anume: unele susţineau erezia lui Nestorie, care nega natura divină a lui Hristos (erezie ce fusese condamnată încă de la Sinodul Ecumenic din Efes, 431), altele susţineau doctrina „monofizită“ a lui Eutihie, care nega natura umană a lui Hristos. În prezent, unele Biserici necalcedoniene au condamnat doctrina monofizită a lui Eutihie, păstrând doar exprimarea hristologică a Sf. Chiril al Alexandriei („o fire întrupată a lui Dumnezeu Cuvântul“). (pr. asist. dr. Ioan Valentin ISTRATI)