„În vremea aceea a ales Domnul alți șaptezeci (și doi) de ucenici și i-a trimis câte doi, înaintea feței Sale, în fiecare cetate și loc unde Însuși avea să vină. Și zicea către ei: Secerișul este
Hristos este Păstorul cel Bun care are grijă de turma Sa
Adevărat, adevărat zic vouă: Cel ce nu intră pe uşă, în staulul oilor, ci sare pe aiurea, acela este fur şi tâlhar. Iar cel ce intră prin uşă este păstorul oilor. Acestuia portarul îi deschide şi oile ascultă de glasul lui, şi oile sale le cheamă pe nume şi le mână afară. Şi când le scoate afară pe toate ale sale, merge înaintea lor, şi oile merg după el, căci cunosc glasul lui. Iar după un străin, ele nu vor merge, ci vor fugi de el, pentru că nu cunosc glasul lui. Această pildă le-a spus-o Iisus, dar ei n-au înţeles ce înseamnă cuvintele Lui. A zis deci iarăşi Iisus: Adevărat, adevărat zic vouă: Eu sunt uşa oilor. Toţi câţi au venit mai înainte de Mine sunt furi şi tâlhari, dar oile nu i-au ascultat. Eu sunt uşa: de va intra cineva prin Mine, se va mântui; şi va intra şi va ieşi şi păşune va afla. Ioan 10, 1-9
Domnul Iisus Hristos, fiind Pedagogul divin, atunci când învăţa mulţimile, a avut în vedere ocupaţiile lor. Cei de atunci se ocupau cu agricultura, pescuitul, negoţul şi creşterea vitelor. Astfel, Mântuitorul a făcut legătura între ceea ce dorea să transmită şi cele cunoscute de ascultătorii Săi. Când a vorbit despre filiaţia divină, El s-a folosit de imaginea viţei-de-vie şi a mlădiţelor. Pentru a arăta responsabilitatea slujirii de apostol, i-a făcut pe ucenicii Săi martori la o pescuire minunată. Pentru a arăta grija pe care Dumnezeu o are pentru fiecare suflet, El a rostit parabola cu oaia cea pierdută. Astăzi, Mântuitorul s-a folosit de imaginea păstorului şi a oilor pentru ca mulţimile să înţeleagă rostul misiunii mesianice a Fiului lui Dumnezeu. Hristos este Păstorul cel Bun şi are grijă de turma Sa. El merge în faţa turmei, iar oile, cunoscându-I glasul, Îl urmează. Sfântul Atanasie cel Mare spune aşa: „Dumnezeu S-a făcut purtător de trup, pentru ca omul să poată deveni purtător de duh”.