Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Înţelepciune biblică: Botezul ca intrare în comunitate

Înţelepciune biblică: Botezul ca intrare în comunitate

Un articol de: Nicolae Drăgușin - 08 Noiembrie 2011

"În acest timp a venit Iisus din Galileea, la Iordan, către Ioan, ca să se boteze de către el. Ioan însă îl oprea, zicând: Eu am trebuinţă să fiu botezat de Tine, şi Tu vii la mine? Şi răspunzând, Iisus a zis către el: Lasă acum, că aşa se cuvine nouă să împlinim toată dreptatea. Atunci L-a lăsat." (Mt. 3, 13-15)

Această relatare este, la prima vedere, siderantă: de ce ar avea Hristos, cel fără de păcat, nevoie de Botez? Relatarea Evanghelistului Matei, spre deosebire de Marcu, accentuează caracterul intenţional: "a venit (...) ca să se boteze". Mitropolitul Bartolomeu Anania spune că "dreptate" înseamnă, în Noul Testament, "acordul omului cu planul lui Dumnezeu de a mântui lumea". Astfel, Hristos a fost botezat de Ioan în primul rând ca om. În calitate de Dumnezeu, pentru a lua asupra sa toată umanitatea cea păcătoasă, El trebuia ca om să urmeze tot ceea ce ţine de natura umană (în absenţa păcatului), începând cu Botezul. În al doilea rând, prin acest gest, Hristos a asigurat trecerea cea mai lină de la Vechiul la Noul Testament. În propria persoană, El uneşte legea veche cu ceea ce avea să urmeze după El. Alţi comentatori susţin că prin acest eveniment Iisus păşea din viaţa obişnuită, necunoscută nouă, în cea publică, aşa cum a fost consemnată de către cei patru evanghelişti. Altfel spus, acum a început să-şi poarte Crucea şi nu în ultimele clipe de dinainte de răstignire. Prin pilda Sa, Hristos ne învaţă că botezul reprezintă intrarea în comunitate. Pentru exegetul George Buttrick, dialogul dintre Botezător şi Mântuitor arată că Hristos cel fără de păcat nu-şi arată dumnezeirea şi nu stă departe de păcatul lumii pe care-l ia asupra Sa.