Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Înțelepciune biblică: Credinţa, nădejdea, dragostea

Înțelepciune biblică: Credinţa, nădejdea, dragostea

Un articol de: Malvina Preda - 24 Mai 2010

"Şi acum rămân acestea trei: credinţa, nădejdea, dragostea. Iar mai mare dintre acestea este dragostea." (I Corinteni 13, 13)

Credinţa este temelia şi punctul de plecare al întregii vieţi creştine. Sfântul Maxim Mărturisitorul numeşte credinţa un dar al harului, dat prin botez, o putere şi o vocaţie. Nădejdea se situează la un nivel mai înalt, ca putere a celorlalte două. Nădejdea este puterea care leagă extremele, adică credinţa şi iubirea. Aceasta înseamnă că cele trei virtuţi teologice formează un fel de triadă divină în care nădejdea se află la mijloc. Sfântul Maxim Mărturisitorul aşază aceste virtuţi teologice în relaţie cu una dintre cele trei triade: începutul, intermediarul, sfârşitul. Credinţa este începutul, nădejdea, intermediarul, iar iubirea, sfârşitul.

Iubirea se află în legătură cu sfârşitul în sensul că numai ea ajunge la obiectul final al adevăratei dorinţe, adică desăvârşirea. Iubirea este desăvârşirea ţintei spre care se îndreaptă strădania credinţei şi a nădejdii. În opinia Sfântului Maxim Mărturisitorul, virtutea supremă a iubirii integrează toate virtuţile, aducându-le la desăvârşire. Doar iubirea îl poate conduce pe om spre unirea mistică. Creatorul este iubire: "Dumnezeu este iubire şi cel ce rămâne în iubire rămâne în Dumnezeu şi Dumnezeu rămâne în el" (I Ioan 4, 16).