Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Înţelepciune biblică: Cuvintele sunt fapte

Înţelepciune biblică: Cuvintele sunt fapte

Un articol de: Nicolae Drăgușin - 12 Octombrie 2011

"Vă spun că pentru orice cuvânt deşert, pe care-l vor rosti, oamenii vor da socoteală în ziua judecăţii. Căci din cuvintele tale vei fi găsit drept, şi din cuvintele tale vei fi osândit." (Matei 12, 36-37)

Iisus Hristos stabileşte aici o legătură directă între cuvintele pe care le rostim şi felul în care vom fi judecaţi. Oare la ce pot fi reduse cuvintele pentru ca legătura directă între viaţa de după moarte şi cuvintele folosite în viaţa de până la moarte să nu fie atât de surprinzătoare? Dacă versetele 36-37 vor fi citite împreună cu precedentele (33-35), vedem în cuvinte o formă de comportament. S-a spus că aşa cum sculptura este fapta mâinilor, tot aşa cuvântul este fapta buzelor. Este aşadar firesc să credem că judecata se face în funcţie de fapte. Cuvintele sunt cele mai flexibile şi sunt cel mai mult impregnate cu amprenta personală a celui care le rosteşte. Prin cuvânt se ucide şi tot prin cuvânt se vindecă şi chiar se readuce la viaţă. Această putere deplină a cuvintelor a fost arătată de către Hristos atunci când vindeca şi învia doar prin cuvânt (Matei 8, 16). Nu e întâmplător faptul că Iisus vorbeşte cel mai mult despre cuvinte (profunzimea şi întinderea lor) atunci când are de-a face cu fariseii. Evanghelistul Matei sugerează un contrast izbitor între vorbele goale ale fariseilor şi cuvintele pline cu miez ale lui Hristos.

Exegetul biblic George A. Buttrick subliniază diferenţa explicită dintre doi termeni greceşti pentru "cuvânt": rema (v. 36) şi logon (v. 37). Primul denumeşte cuvântul deşert, iar al doilea cuvântul bine chibzuit. Potrivit altor autori, rema este expresia concretă a logon-ului şi de aici afinitatea cu noţiunea de cuvânt ca faptă.