Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Înţelepciune biblică: „Dumnezeu adevărat şi om adevărat“

Înţelepciune biblică: „Dumnezeu adevărat şi om adevărat“

Un articol de: Daniela Ciobanu - 09 Aprilie 2010

"Iar ei încă necrezând de bucurie şi minunându-se, El le-a zis: Aveţi aici ceva de mâncare?" (Lc. 24, 41)

Apariţia Mântuitorului printre ucenici după ce a-ceştia Îl văzuseră răstignit, apoi îngropat, creează tulburare în sufletele lor. Ei nu ştiu cum să perceapă această arătare şi nici dacă să se încreadă în ea. Motivul pentru care Mântuitorul le cere să Îi dea de mân-care şi pentru care le arată rănile este tocmai acela de a-i convinge de realitatea şi umanitatea trupului Său înviat din morţi. Căci Mântuirea poate fi adusă omenirii doar prin Întruparea adevărată a lui Dumnezeu, astfel încât, luând trup muritor, Mântuitorul să înfrângă moartea, cu moartea pre moarte călcând.

Astfel, ideea centrală pe care se sprijină întreg creştinismul nu este alta decât aceea a Întrupării, Răstignirii şi Învierii reale a lui Hristos, fapt fără de care mântuirea neamului omenesc nu este posibilă. Oamenii de cultură ai primelor secole nu ezită să creeze diverse teorii uzând de raţiune prin care să explice un act ce nu poate fi înţeles, ce nu poate fi perceput şi cuprins de mintea omenească limitată, respectiv modul cum Mântuitorul poate fi în acelaşi timp Dumnezeu şi om. Ei cad astfel fără să vrea în adevărate erezii. Printre gânditorii eretici se află şi un anume Eutihie care susţine că Hristos a fost doar Dumnezeu, nu şi om, teorie ce pune de fapt în pericol întregul act de răscumpărare a umanităţii. Ce sens ar mai avea atunci pătimirea, răstignirea, moartea pe cruce, dacă acestea ar fi numai nişte minciuni şi dacă Hristos nu ar fi avut fire umană completă?

Sfinţii Părinţi ai Bisericii dau însă un răspuns prompt şi ferm ereziei condamnând-o în cadrul celui de-al Patrulea Sinod Ecumenic disputat la Calcedon în 451, unde învaţă astfel: "Mărturisim pe Domnul nostru Iisus Hristos, desăvârşit în dumnezeire şi desăvârşit în omenitate, Dumnezeu adevărat şi om adevărat, având suflet raţional şi trup, de o fiinţă cu Tatăl, după dumnezeire, şi de o fiinţă cu noi, după omenitate, fiind întru toate asemenea nouă, în afară de păcat".