Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Înţelepciune biblică: Fraţii şi surorile lui Hristos

Înţelepciune biblică: Fraţii şi surorile lui Hristos

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Evanghelia zilei
Un articol de: Daniel Ionuţ Ioniţă - 09 Iulie 2010

Au nu este Acesta fiul teslarului? Au nu se numeşte mama Lui Maria şi fraţii (verii) Lui: Iacov şi Iosif şi Simon şi Iuda?” (Matei 13, 55)

Unii dintre protestanţii raţionalişti susţin pe baza textului că Maica Domnului a avut şi alţi copii cu Iosif, Iisus fiind doar cel dintâi născut dintre aceştia, dar sensul acestui text este cu totul altul decât cel dat de celelalte denominaţiuni creştine.

Faptul se explică prin aceea că limba ebraică era foarte săracă în cuvinte, iar prin termenul de „frate”, tradus în greceşte prin „adelfos”, se indica la iudei toate gradele de rudenie ca: fraţi buni, fraţi vitregi, fraţi de levirat, unchi, nepoţi şi strănepoţi, veri primari şi veri secundari, cumnaţi etc. Exemplu: Avraam era unchiul lui Lot, iar el nepot, şi se numeau fraţi; Iacov, nepotul lui Avraam, s-a căsătorit cu verişoarele lui, surorile Lia şi Rahela (fiicele lui Laban, nepot de frate al lui Avraam). Aşa se explică şi textele în care se întâlnesc expresiile: „fraţii lui Iisus”, „fraţii Lui”. Orice altă încercare de a explica această expresie este departe de adevăr, blasfemică, pentru că atacă fecioria Maicii Domnului. Proorocul Iezechel (44, 2) în descoperirea ce i s-a făcut prefigurează fecioria Maicii Domnului: „Poarta aceasta va fi închisă, nu se va deschide şi nici un om nu va intra pe ea, căci Domnul Dumnezeul lui Israel a intrat pe ea. De aceea va fi închisă.”

De remarcat că nicăieri în Sfânta Scriptură şi niciodată, aşa-zişii fraţi ai Domnului nu se numesc fiii Mariei, mama lui Iisus, ci numai fraţii Lui. Altă dovadă că aceşti fraţi nu erau fraţi buni este faptul că, pe Cruce fiind, Domnul Hristos încredinţează pe Sfânta Sa Maică lui Ioan, Apostolul iubit, şi nu celorlalţi fraţi.

În acest caz, această expresie „fraţii şi surorile Lui” trebuie înţeleasă ca rudele sau verii secundari ai Lui. În sens spiritual, Iisus numeşte fraţi ai Lui pe apostoli şi pe toţi care cred în El şi fac voia Tatălui.