Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Înţelepciune biblică: „Greşeala“ lui Hristos

Înţelepciune biblică: „Greşeala“ lui Hristos

Un articol de: Alexandru Ulea - 06 Septembrie 2011

"Şi întingând bucăţica, a luat-o şi a dat-o lui Iuda, fiul lui Simon Iscarioteanul. Şi după îmbucătură a intrat satana în el. Iar Iisus i-a zis: Ceea ce faci, fă mai curând." (Ioan 13, 26-27)

Până la sfârşit l-a aşteptat Iisus pe Iuda. Nu i-a reproşat niciodată nimic, nu l-a certat mai mult decât pe ceilalţi Apostoli, şi chiar astfel de împrejurări erau destul de rare, nu i-a ascuns nimic din ceea ce a împărtăşit şi celorlalţi Apostoli. Până la sfârşit, Iuda a primit acelaşi tratament iubitor din partea lui Iisus, Care a încercat de mai multe ori să-l salveze. Iar momentul descris mai sus este unul dintre ele.

Iisus mănâncă Cina cea de Taină cu toţi Apostolii. Le-a spălat picioarele, le-a dat învăţături, a instituit Euharistia, împărtăşindu-se tuturor. El nu a socotit o întinare să mai vorbească cu Iuda, să-i spele picioarele, să se împărtăşească Lui, să-l lase să mănânce mâncarea vieţii, chiar dacă ştia că Iuda deja primise banii pentru vânzarea Lui, chiar dacă satana intrase cu mult înainte în el (cf. Lc. 22, 3-6). Iuda deja săvârşise păcatul şi totuşi nu a fost alungat de Iisus de la Împărtăşanie.

Desigur, se poate presupune că a fost o scăpare din partea lui Iisus. Poate că nu a ştiut sau nu şi-a dat seama.

I-a permis să se apropie necurat de Împărtăşanie şi a intrat satana în el. Iisus este vinovat că satana s-a statornicit în Iuda. Desigur că acestea sunt ironii, ca şi ideea că Iisus ar fi vrut intenţionat ca Iuda să cadă pentru a-şi îndeplini planul Lui. Cel ce vrea binele tuturor nu vrea pierderea nici măcar a unei persoane, el vrea ca toţi să se mântuiască şi la cunoştinţa adevărului să vină. De aceea, astfel de supoziţii nici nu ar putea fi concepute de cel care ştie cel puţin câte ceva despre viaţa şi activitatea lui Iisus.

De aceea, Împărtăşirea a fost de fapt asul inimii pe care Hristos îl foloseşte pentru salvarea lui Iuda. El vrea ca Iuda să ştie de Taina aceasta, ar vrea ca El să o înţeleagă, să-I întrezărească esenţa misiunii. Iisus îşi revarsă tot binele asupra lui Iuda, astfel încât hotărârea acestuia să nu se facă din cauza necunoaşterii, a unei "greşeli" neintenţionate.

De multe ori, creştinul "bun" încearcă să nu repete "greşeala" lui Iisus: nu dă milostenie celui ce pare să-şi fi risipit bunurile din propria vină, îl evită pe cel care a greşit, nu se deschide în faţa celui care l-a trădat o dată. Aceasta, în ciuda faptului că toţi oamenii primesc aceleaşi daruri de la Dumnezeu, aceeaşi iubire a Lui, chiar dacă unii nu o preţuiesc şi o vând de multe ori pe nimic. Însă aceasta nu-L determină pe Hristos să nu-şi mai reverse darurile Sale, ci dragostea Sa se împărtăşeşte pururi tuturor.