Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Înţelepciune biblică: Legătura dintre Cununie şi Euharistie

Înţelepciune biblică: Legătura dintre Cununie şi Euharistie

Data: 14 Iunie 2011

"Acest început al minunilor l-a făcut Iisus în Cana Galileii şi Şi-a arătat slava Sa; şi ucenicii Săi au crezut în El." (Ioan 2, 11)

Sfântul Evanghelist Ioan, "Apostolul iubirii", este singurul Evanghelist care relatează prima minune săvârşită de Mântuitorul Iisus Hristos în Cana Galileii, şi anume prefacerea apei în vin. Prin participarea la nunta lui Simon Zelotul, Mântuitorul Hristos binecuvântează căsătoria, oferindu-i statutul de Taină a Bisericii.

În sens profund duhovnicesc, prefacerea apei în vin simbolizează şi prefacerea legăturii dintre bărbat şi femeie, legătură bazată pe iubirea veşnică, ce are ca prim scop mântuirea sufletelor (spre deosebire de iudaism, care consideră ca scop fundamental al căsătoriei - procreaţia).

În Tradiţia liturgică, această pericopă evanghelică ce cuprinde minunea din Cana Galileii este citită de preot în timpul slujbei Cununiei, la momentul încununării mirilor. Simbolistica acestei pericope constă în legătura supremă dintre Căsătorie şi Euharistie: aşa cum apa este prefăcută în vin, tot aşa şi viaţa păcătoasă a mirilor poate fi transfigurată, prin unirea cu Hristos, în noua realitate a Împărăţiei. De asemenea, cei doi creştini care urmează să primească binecuvântarea lui Hristos pentru a porni pe drumul vieţii împreună trebuie să fie conştienţi de faptul că este necesar ca înainte de a deveni un singur trup să devină mădulare ale Trupului lui Hristos. Acest lucru este posibil prin primirea Tainei Euharistiei.

Deşi unirea Cununiei cu Taina Euharistiei a fost pierdută de-a lungul timpului, Euharistia rămâne în continuare pecetea Căsătoriei. Aşa cum scrie şi Fericitul Tertulian "căsătoria este rânduită de Biserică, apoi confirmată de jertfă (Euharistie), pecetluită de binecuvântare şi înscrisă în ceruri de către îngeri."

Urmându-şi chemarea lui Hristos pe calea căsătoriei, viitorii miri trebuie să ştie că "Taina aceasta mare este"; că dragostea lor transcende această lume, pentru simplul fapt că "dragostea nu moare niciodată" şi că mântuirea lor depinde de felul în care şi-au dus la bun sfârşit "obligaţiile" de soţi. (Aurelia-Gabriela Popescu)

@ Aşteptăm propunerile dumneavoastră la adresa redacţiei şi la george.aniculoaie@ziarullumina.ro