„În vremea aceea, fiind întrebat Iisus de farisei când va veni Împărăția lui Dumnezeu, El le-a răspuns și a zis: Împărăția lui Dumnezeu nu va veni în chip văzut.
Istoria creştinismului (CMXCII): Conferinţele misionare (III)
În secolul al XX-lea, misiunea creştină a devenit o prioritate. Lumea protestantă s-a implicat profund în misiune şi a organizat mai multe conferinţe mondiale misionare. În anul 1952, s-a ţinut, la Willingen, o conferinţă misionară cu tema „Misiune sub Cruce“, în cadrul căreia s-a accentuat ideea fundamentală că originea misiunii este descoperirea a Dumnezeului treimic. „Din profunzimea iubirii Sale pentru noi, Tatăl a trimis pe Fiul Său Cel prea iubit să împace toate întru Sine, astfel încât noi şi toţi oamenii să putem a fi prin Duhul Sfânt una întru El, cu Tatăl în acea iubire desăvârşită care este însăşi natura lui Dumnezeu“. O altă conferinţă misionară s-a ţinut între anii 1957-1958 la Achimota (Accra-Ghana). La această conferinţă a Consiliului Misionar Internaţional, ideea de bază a fost că „misiunea creştină mondială este a lui Hristos, nu a noastră“. S-a hotărât integrarea Consiliului Misionar Internaţional în Consiliul Ecumenic al Bisericilor, ca secţie cu numele „Misiune şi Evanghelizare“. Această integrare a avut loc puţin mai târziu, în 1961, la New-Delhi. La Mexico City, în anul 1963, a avut loc prima conferinţă după integrarea Consiliului Misionar Internaţional în Consiliul Ecumenic al Bisericilor şi este pentru prima dată când la acest organism creştin mondial au participat şi delegaţi ortodocşi, şi romano-catolici, ca observatori. Desfăşurarea conferinţei, care a avut tema „Misiunea în şase continente“, a coincis cu Conciliul Vatican II (1962-1965). Dezbaterile au ajuns la concluzia că misiunea are loc în fiecare loc şi cheamă oamenii la depăşirea frontierelor naţionale şi confesionale prin supunerea lui Hristos şi în comuniune cu Bisericile. „Mântuirea lumii astăzi“ a fost tema conferinţei de la Bangkok, din 1972-1973. Conferinţa s-a desfăşurat sub auspiciile încheierii războiului din Indochina (Vietnam). Misiunea este concepută tot mai pregnant ca o lucrare a întregii Biserici, cu Evanghelia integrală, a omului deplin, şi nu numai ca evanghelizare a celor care n-au auzit niciodată de Hristos.