Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Istoria creştinismului (MCCCLVIII): Înfiinţarea şcolilor teologice din Ţara Românească (X)

Istoria creştinismului (MCCCLVIII): Înfiinţarea şcolilor teologice din Ţara Românească (X)

Un articol de: Cezar Țăbârnă - 03 Noiembrie 2009

În anul 1893 au survenit noi schimbări în viaţa seminariilor teologice, prin Legea clerului mirean şi a seminariilor. Această Lege a reorganizat radical învăţământul seminarial, ridicând cursurile la opt ani de studii. Se prevedeau două tipuri de seminarii: inferioare, cu trei clase, la Curtea de Argeş şi Râmnic, şi superioare, cu cinci ani (în total opt clase) la Bucureşti; Seminarul „Nifon“ era asimilat celor cu opt clase. Absolvenţii seminarului inferior erau primiţi în clasa a IV-a a seminariilor superioare pe baza unui examen de admitere sau se puteau înscrie la alte şcoli secundare. Legea permitea numai hirotonia absolvenţilor de seminar cu opt clase, iar absolvenţii de patru clase, nehirotoniţi la data apariţiei Legii, puteau cere parohii în Dobrogea sau posturi de cântăreţi. În anul 1901, seminariile inferioare au fost desfiinţate, elevii de la Râmnic şi Argeş fiind trecuţi la Seminarul „Central“. Cursurile s-au redus din nou la şapte clase. Peste câţiva ani, lucrurile s-au schimbat, când s-au redeschis vechile seminarii, având cursul complet de şapte clase: Seminarul „Sfântul Andrei“ la Galaţi şi Seminarul „Sfântul Nicolae“ din Râmnic (iniţial la Mănăstirea Bistriţa) în 1908, seminarul din Buzău în 1914, iar după Primul Război Mondial, şi cel din Argeş. În această perioadă, catedrele seminariilor au fost ocupate de mulţi profesori de prestigiu: Constantin Erbiceanu, Dragomir Demetrescu, Constantin Chiricescu, Dimitrie Boroianu, mai târziu profesori la Facultatea de Teologie din Bucureşti, George Aramă, Ioan Gotcu, Petru Răşcanu, George Murnu, arhimandriţii Ghenadie Popescu şi Teoctist Scriban, care au fost un timp şi directori, dr. Nicolae Nitzulescu, dr. Barbu Constantinescu, mai târziu profesori la Facultatea de Teologie, dr. Gheorghe Zottu, un teolog grec, arhimandriţii şi apoi arhiereii Ghenadie Enăceanu şi Silvestru Bălănescu, care au predat până în 1886, când au fost aleşi episcopi de Râmnic şi respectiv de Huşi.