Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Istorii cu tâlc: Testul celor trei

Istorii cu tâlc: Testul celor trei

Data: 20 Martie 2008

În Grecia antică, Socrate (469-399 î.Hr.) era foarte mult lăudat pentru înţelepciunea lui.

Într-o zi, marele filozof s-a întâlnit întâmplător cu un cunoscut care i-a spus:

„Socrate, ştii ce-am auzit tocmai acum despre unul dintre studenţii tăi?“

„Stai o clipă,“ replică Socrate. „Înainte să-mi spui, aş vrea să treci printr-un mic test, numit Testul celor trei.“

„Trei?“

„Aşa este,“ a continuat Socrate. „Înainte să-mi vorbeşti despre studentul meu, să stăm puţin şi să testăm ce ai de gând să-mi spui.

Primul test este cel al adevărului. Eşti absolut sigur că ceea ce vrei să-mi spui este adevărat?“

„Nu,“ spuse omul. „De fapt doar am auzit despre el.“

„E-n regulă,“ zise Socrate. „Aşadar, în realitate, tu nu ştii dacă este adevărat sau nu.

Acum, să încercăm testul al doilea, cel al binelui. Ceea ce vrei să-mi spui despre studentul meu este ceva de bine?“

„Nu, dimpotrivă…“

„Deci,“ a continuat Socrate, „vrei să-mi spui ceva rău despre el, cu toate că nu eşti sigur că este adevărat?“

Omul a dat din umeri, puţin stânjenit.

Socrate a continuat. „Totuşi, mai poţi trece testul, pentru că există a treia probă - filtrul folosinţei. Ceea ce vrei să-mi spui despre studentul meu îmi este de folos?“

„Nu, nu chiar…“

„Ei bine,“ a conchis Socrate, „dacă ceea ce vrei să-mi spui nu ştii dacă este adevărat, nici de bine, nici măcar de folos, atunci de ce să-mi mai spui?