Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Matei 21, 23-27 (Iisus în templu)

Matei 21, 23-27 (Iisus în templu)

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Evanghelia zilei
Data: 16 Aug, 2022

„În vremea aceea, după ce a intrat Iisus în templu, s-au apropiat de El, pe când învăța, arhiereii și bătrânii poporului și au zis: Cu ce putere faci acestea? Și cine Ți-a dat puterea aceasta? Răspunzând, Iisus le-a zis: Vă voi întreba și Eu pe voi un cuvânt, pe care, dacă Mi-l veți spune, și Eu vă voi spune vouă cu ce putere fac acestea: Botezul lui Ioan de unde a fost? Din cer sau de la oameni? Iar ei cugetau întru sine, zicând: De vom zice: din cer, ne va spune: De ce, dar, n-ați crezut lui? Iar de vom zice: de la oameni, ne temem de popor, fiindcă toți îl socotesc pe Ioan proroc. Și, răspunzând ei lui Iisus, au zis: Nu știm. Zis-a lor și El: Nici Eu nu vă spun cu ce putere fac acestea.”

Puterea numelui lui Hristos

Clement Alexandrinul, Stromatele, Stromata a VI-a, Cap. XI, 84.2.-84.4., în Părinți și Scriitori Bisericești (1982), vol. 5, p. 434

„Avraam, auzind că Lot a fost luat prizonier, a numărat cele 318 slugi ale sale, a ieșit la luptă și a biruit numerosul număr de duș­mani (Facerea 14, 14-15). Se spune că numărul 300 (în grecește este reprezentat cu T), după forma sa, este tipul semnului Domnului (semnul Crucii); iota, ι (= 10) și eta, η (= 8), reprezintă numele cel mântuitor. Deci slugile lui Avraam arată mântuirea, cu alte cuvinte: cei care aleargă la semn și la nume ajung domni ai prizonierilor și ai multor neamuri necredincioase care au urmat acelora.”

Origen, Filocalia, XVII, 2, în Părinți și Scriitori Bisericești (1982), vol. 7, p. 376

„(...) Numele lui Iisus: s-a văzut deja că numele Lui scoate multe duhuri necurate din suflete și din trupuri și promovează virtutea în cei din care au fost alungați demonii.”

Origen, Contra lui Celsus, Cartea a VIII-a, Cap. LVIII, în Părinți și Scriitori Bisericești (1984), vol. 9, p. 554

„(...) Simpla invocare «în numele lui Iisus», pe care o rosteau adevărații închinători, a vindecat mulți bolnavi de duhuri necurate și de alte suferințe.”

Sfântul Atanasie cel Mare, Tratat despre întruparea Cuvântului și despre arătarea Lui nouă, prin trup, Cap. IV, XXX, în Părinți și Scriitori Bisericești (1987), vol. 15, pp. 125-126

„Căci unde este numit Hristos și există credința în El se smulge toată cinstirea idolilor, se dă pe față toată amăgirea demonilor; nici un demon nu poate suferi nici măcar numele Lui, ci numai la auzul Lui o ia la fugă.”

Sfântul Atanasie cel Mare, Tratat despre întruparea Cuvântului și despre arătarea Lui nouă, prin trup, Cap. VI, XLVIII, în Părinți și Scriitori Bisericești (1987), vol. 15, pp. 145-146

„Cine e deci acest Hristos, Care prin numirea și venirea Lui le-a umbrit și le-a desființat pe toate și singur El are putere împotriva tuturor și a umplut toată lumea de învățătura Lui? Să spună elinii, care râd și nu se rușinează. Dacă e om, cum un singur om a putut întrece puterea tuturor zeilor și i-a dovedit pe aceia, prin puterea Lui, ca nefiind nimic?” 

(Pr. Narcis Stupcanu)