Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Evanghelia zilei Micul catehism: Ce conţine rânduiala sfinţirii casei (II)

Micul catehism: Ce conţine rânduiala sfinţirii casei (II)

Un articol de: Pr. Gheorghe Mihăilă - 29 Iulie 2008

După sfinţirea casei prin stropirea cu agheazmă şi ungerea cu untdelemn sfinţit, urmeaza citirea pericopei evanghelice care relatează întâlnirea Măntuitorului cu vameşul Zaheu.

Sfânta Evanghelie se citeşte de către preot, timp în care cei prezenţi îngenunchează. Citirea Sfintei Evanghelii, ca de fiecare dată când se face, închipuie prezenţa Domnului nostru Iisus Hristos, prin propriile Sale cuvinte. Citirea Sfintei Evanghelii este momentul când Hristos Însuşi ne vorbeşte. De aceea, la acest moment, se îngenunchează ca în faţa lui Dumnezeu.

Un moment important al slujbei îl constituie ectenia întreită, o rugăciune de cerere stăruitoare, la care cântăreţul sau credincioşii răspund, de fiecare dată, cântând „Doamne, miluieşte“, de trei ori. Acum, preotul se roagă lui Dumnezeu pentru binele casei noi şi al celor ce vor locui în ea şi pentru îndepărtarea a tot răul. În acest moment, preotul se roagă pentru toţi cei prezenţi, pomenindu-le numele, pentru care cei ai casei doresc să fie făcută rugăciunea, cât şi pentru toţi creştinii de pretutindeni.

Ca şi la punerea temeliei casei, se poate organiza o mică agapă (masă), ca expresie a mulţumirii şi a bucuriei pe care o trăiesc cei care au reuşit să-şi ridice casa sau să se mute în casă nouă. Este bine ca bucuria aceasta să o împartă cu cei dragi ai lor.

Preotul binecuvântează acum aceste prinoase aşezate pe masă, rugându-se pentru înmulţirea lor, în acea casă.

Deşi rânduiala sfinţirii casei nu prevede acest lucru, se obişnuieşte ca şi credincioşii prezenţi să fie stropiţi cu agheazmă şi să fie unşi cu untdelemn sfinţit. Această practică, a ungerii creştinilor cu untdelemn sfinţit, este prevăzută în rânduiala multor slujbe. Prin ungerea cu untdelemn sfinţit se transmite lucrarea tămăduitoare a Duhului lui Dumnezeu, la slujba Sfântului Maslu. Copilul se unge şi el cu untdelemn sfinţit, înainte de botez. De asemenea, la sfârşitul Sf. Liturghii şi al altor slujbe, credincioşii sunt miruiţi, însemnaţi cruciş cu untdelemn sfinţit, pe frunte.

Prin ungerea cu untdelemnul sfinţit, omul, casa sau oricare obiect primeşte pecetea dumnezeirii, prin care este consacrat lui Dumnezeu.