„După plecarea magilor, iată îngerul Domnului se arătă în vis lui Iosif, zicând: Scoală-te, ia Pruncul şi pe Mama Sa, fugi în Egipt şi stai acolo până ce-ţi voi spune, fiindcă Irod va căuta Pruncul ca
Micul catehism: Citirea Sfintei Evanghelii - moment principal în slujba Utreniei
Citirea Sfintei Evanghelii reprezintă partea principală a Utreniei sărbătorilor. Introducerea în vederea lecturii Evangheliei Utreniei este pregătită printr-o serie de cântări şi formule, care au rolul de a pune în lumină lectura biblică. După ce s-a încheiat la strană cântarea Prochimenului, preotul adresează îndemnul: „Domnului să ne rugăm“, iar după răspunsul credincioşilor, preotul intonează ecfonisul „Că sfânt eşti, Dumnezeul nostru, şi întru sfinţi Te odihneşti...“. Strana, pentru a pregăti pe credincioşi în vederea ascultării Sfintei Evanghelii, cântă: „Toată suflarea să laude pe Domnul“.
Preotul are grijă în continuare de starea sufletească potrivită momentului special care urmează şi adresează credincioşilor îndeamnul: „Şi pentru ca să ne învrednicim noi“ (să fim învredniciţi, adică să fim socotiţi vrednici) „a asculta Sfânta Evanghelie, pe Domnul Dumnezeu să-L rugăm“. Pentru că ascultarea Sfintei Evanghelii necesită implicarea întregii fiinţe, preotul adaugă: „Înţelepciune! Drepţi să ascultăm Sfânta Evanghelie! Pace tuturor“. După această stăruitoare pregătire, se anunţă locul sau autorul din care este aleasă pericopa respectivă: „Din Sfânta Evanghelie de la (N) citire“. După intonarea Doxologiei mici, cu care poporul întâmpină acest anunţ („Slavă Ţie, Doamne, slavă Ţie“), preotul citeşte textul pericopei evanghelice, iar după citirea Sfintei Evanghelii credincioşii dau slavă lui Dumnezeu prin aceeaşi formulă doxologică. Duminica se citeşte la Utrenie una dintre cele 11 Evanghelii ale Învierii, deoarece duminica este ziua săptămânală închinată comemorării Învierii Domnului. Citirea celor 11 pericope duminicale ale Evangheliei începe de la prima duminică după Rusalii (Duminica Tuturor Sfinţilor), ciclul lor repetându-se astfel, din 11 în 11 duminici, în tot cursul anului, cu excepţia perioadei Penticostarului, când şirul lor suferă unele modificări. Ciclul celor 11 Evanghelii duminicale ale Utreniei era deja fixat în secolul al VIII-lea. Sunt 11 Evanghelii ale Învierii pentru că toate relatează arătări ale Mântuitorului către Sfinţii Apostoli, după Înviere, când aceştia rămăseseră numai 11, din cauza căderii lui Iuda.