„Zis-a Domnul: Precum a fost în zilele lui Noe, tot așa va fi și în zilele Fiului Omului: mâncau, beau, se însurau, se măritau, până în ziua când a intrat Noe în corabie și a venit potopul și i-a nimicit
Micul catehism: Iisus Hristos a fost om adevărat şi Dumnezeu adevărat
Prin Simbolul Credinţei mărturisim că Fiul lui Dumnezeu, „pentru noi oamenii şi pentru a noastră mântuire, S-a pogorât din ceruri şi S-a întrupat de la Duhul Sfânt şi din Maria Fecioara, şi S-a făcut om“. Sf. Ap. Pavel spune direct că, prin întrupare, Fiul lui Dumnezeu Cel bogat S-a făcut sărac pentru noi, oferindu-ne posibilitatea de a ne împărtăşi de bogăţia Lui. Dacă nu S-ar fi smerit luând trup din Fecioara Maria, Domnul Hristos nu S-ar fi coborât la posibilităţile noastre de primire a bogăţiei Lui. Coborârea Lui e condiţia întâlnirii cu noi la nivelul în care putem primi bogăţia Sa. Coborârea Lui e condiţia îndumnezeirii noastre. „Cunoaşteţi harul Domnului nostru Iisus Hristos, că fiind El bogat, S-a făcut sărac, ca să vă îmbogăţiţi prin sărăcia Lui“ (II Corinteni 8, 9). Teologul Leonţiu de Bizanţ susţinea că întruparea Domnului a fost singurul „leac“ al bolii noastre. „Prin iconomie, singurul doctor înţelept al sufletelor noastre, primind în Sine pătimirile noastre, a vindecat boala tuturor“. Fiul lui Dumnezeu S-a făcut om cu adevărat, fără să înceteze a fi Dumnezeu. Rămânând Dumnezeu neschimbat, El Însuşi S-a făcut şi om adevărat. După întrupare, nu unul este Fiul lui Dumnezeu şi altul Fiul omului, ci unul şi acelaşi. Astfel, Iisus Hristos este şi Dumnezeu adevărat şi om adevărat. „Fiul lui Dumnezeu primeşte a Se face şi a Se numi Fiu al omului, nu ceea ce a fost schimbând, că este fără de schimbare, ci ceea ce nu a fost luând, că este iubitor de oameni“, ne învaţă Sf. Grigorie Teologul.
Sfânta Biserică a explicat această învăţătură spunând că Iisus Hristos este o persoană sau un ipostas în două firi: „firea dumnezeiască şi firea omenească“. Fiul lui Dumnezeu, ipostasul al doilea din Sfânta Treime, a luat, pe lângă firea Sa dumnezeiască, pe care o are din veci, fire omenească, din Fecioara Maria, făcându-Se şi ipostas al firii omeneşti, sau om. Cele două firi s-au unit în persoana sau în ipostasul lui Iisus Hristos, în mod nedespărţit, fără a se schimba sau a se amesteca într-una singură.